Notifications
The Customer Service Department (SAC) publishes important notices of the Port's operations, especially incidents affecting Terminals, Customs Management, Inspection of Goods or Traffic. It also allows you to register to receive notifications to your mailbox or telephone by SMS.
Subscription to SAC notifications
The Customer Service Department takes care of communicating to the members of the Port Community the incidents in port operations, as well as ensuring the quality that the Port of Barcelona offers to customers and users.
The SAC also communicates its warnings in real time through its Telegram channel.

Active notifications
Operational
BEST - Comunicat operativa / Comunicado operativa - 16/07
Us adjuntem el comunicat de la terminal BEST en relació amb la operativa prevista per al pròxim 16 de juliol, festivitat de la Verge del Carme.
- Tot i ser festiu per al sector marítim, la comunitat logística treballarà amb normalitat.
- La connexió terrestre es considerarà com un dia laborable habitual, i per tant, no s’aplicaran recàrrecs a les operatives de portes durant aquest dia.
- En canvi, les operatives de vaixell i tren es tractaran com a festives, i s’hi aplicaran els costos addicionals corresponents.
*******
Adjuntamos el comunicado de la terminal BEST relativo a la operativa prevista para el próximo 16 de julio, festividad de la Virgen del Carmen.
- Aunque se trata de un festivo para el sector marítimo, la comunidad logística trabajará con normalidad.
- La conexión terrestre se tratará como un día laborable habitual, por lo que no se aplicarán recargos a las operativas de puertas durante esa jornada.
- En cambio, las operativas de buque y tren se considerarán festivas, y se aplicarán los costes adicionales correspondientes.