Efficiency Network
Efficiency Network és la marca de qualitat tant d'empreses com d'administracions que treballen al Port de Barcelona i que es comprometen a oferir fiabilitat, informació, transparència i seguretat als clients.
La marca de qualitat del Port de Barcelona
La marca de qualitat Efficiency Network aplega 106 empreses de tots els sectors de la Comunitat Portuària i també compta amb la implicació i la col·laboració de quatre administracions: Duana, Serveis d'Inspecció en Frontera, SOIVRE i Capitania Marítima.
Creada l'any 2010, s'ha convertit en un element clau dels serveis de la marca Port que permeten desplegar la seva estratègia de port en xarxa, ja que la presència i posicionament del Port de Barcelona al hinterland no només s'aconsegueix mitjançant el desenvolupament d'infraestructures, sinó també oferint qualitat de servei idèntica a tot el territori. L'Efficiency Network permet traslladar el nivell de qualitat, eficiència i competitivitat propi del Port de Barcelona a tota la cadena logística.
La marca de qualitat del Port de Barcelona Efficiency Network aporta valor a les empreses certificades, que arriba a ser de 9 punts percentuals en el seu volum de negoci. A més, quan dues empreses certificades o més treballen juntes, el seu coneixement augmenta encara més i aquesta millora del rendiment es trasllada a tota la cadena logística.
Una marca, uns objectius, uns compromisos, una garantia i molts avantatges. Això és el que significa ser un membre certificat per l'Efficiency Network. Responsabilitat, vocació de millora contínua i compensació als clients en cas d'incompliment dels compromisos.
Els beneficis directes de l'Efficiency Network
L'escola de negocis IESE ha analitzat la marca de qualitat del Port de Barcelona i n'ha demostrat els beneficis directes.
L'estudi El valor aportat per la marca de qualitat Efficiency Network a les organitzacions del Port de Barcelona s'ha dut a terme durant set anys i ha demostrat que la certificació afegeix valor a les empreses que decideixen adherir-se a aquest programa de qualitat, que arriba als nou punts percentuals en el seu volum de negoci.
L'anàlisi confirma que les empreses certificades gestionen un major volum d'activitat, i aquesta diferència s'accentua tres o quatre anys després de la certificació. L'estudi també ha demostrat que les empreses certificades, com a resultat de les inspeccions i l'anàlisi de les seves auditories, tenen més experiència operativa i, per tant, més especialització.