Servei d'Accés Unificat

El Servei d'Accés Unificat (SAU) és la finestreta única de l'Autoritat Portuària de Barcelona, a la qual podeu adreçar qualsevol consulta o sol·licitud de tràmit.

Per a més informació, pots telefonar-nos:
Horari d'atenció: de 08.00 a 19.00 h
Agost: de 08.00 a 15.00 h
World Trade Center Barcelona
Edifici Est, planta baixa
Moll de Barcelona, s/n
08039 Barcelona

Què pots fer al SAU

El SAU facilita i fa més accessibles els tràmits i permet obtenir informació sobre els serveis que el Port de Barcelona ofereix als diversos usuaris de la Comunitat Portuària. Aquest servei et permet:

  • Registrar documents d'entrada.
  • Iniciar processos o tràmits.
  • Sol·licitar informació sobre l'estat dels assumptes, serveis, instal·lacions i esdeveniments.
  • Fer el pagament de factures emeses per l'APB.

Gairebé tots els tràmits que es fan presencialment a les oficines del SAU es poden fer també mitjançant la seu electrònica del Port de Barcelona. Hi pots consultar el catàleg de tràmits i el mode de tramitació. El SAU redirigirà les vostres preguntes o sol·licituds a l'àrea que correspongui.

Imatge
SAU

Preguntes freqüents

Puc fer qualsevol tràmit telemàticament?

La majoria dels tràmits es poden fer telemàticament, però no el 100%. Al portal de tràmits de la seu electrònica del Port de Barcelona hi ha la descripció de cadascun. En cada cas, s'indica com dur-lo a terme.
Tràmits

Necessito certificat digital per poder iniciar un tràmit telemàtic?

Certs tràmits el necessiten, i d'altres es poden iniciar només amb un usuari i una contrasenya personal (clau concertada) . Consulta al portal de tràmits quins vols fer i com s'han de dur a terme; si et cal obtenir la clau concertada, emplena el formulari següent:
Sol·licitud de clau concertada

Vull presentar un escrit al Port. Com ho puc fer?

Pots fer-ho de diverses maneres. O presencialment a les nostres oficines, o mitjançant correu postal, o telemàticament. Des d'aquest enllaç i amb el teu certificat digital, el pots presentar al Registre del Port de Barcelona sense haver de desplaçar-te.
Registre electrònic

Vull saber quan arriba o surt un vaixell.

Aquí pots veure tots els vaixells que arriben i surten del port de Barcelona. De tota manera, no dubtis a telefonar-nos si no hi trobes la informació que busques.
Arribades i sortides de vaixells

Què he de fer per sol·licitar un carnet d'accés al Port? 

A l'enllaç adjunt veuràs tota la informació per a cada cas. No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres si no hi trobes la informació que busques.
Sol·licitud de passis i permisos

Com puc sol·licitar un transport especial per circular per la zona portuària?

Pots sol·licitar-lo a les nostres oficines, però és més àgil demanar-lo mitjançant aquest senzill formulari. Un cop el rebem, t'indicarem com finalitzar el procés.
Sol·licitud de transport especial

Soc transportista de contenidors i vull una autorització per poder operar al port. Què he de fer?

Has de sol·licitar una autorització genèrica (AG). A l'enllaç següent veuràs on i com fer-ho, així com quina documentació necessites.
Sol·licitud d'autorització genèrica de transport de contenidors

Vull sol·licitar aigua per a un vaixell o una concessió.

Necessites tenir accés a l'aplicatiu que et permet fer-ho (Sòstrat). Per a l'accés, cal una clau concertada que has de sol·licitar en l'enllaç següent.
Sol·licitud de clau concertada

He comprat una embarcació i haig de pagar la tarifa T0 de senyalització marítima. Com ho puc fer?

Pots sol·licitar-ho a les nostres oficines, però és més àgil demanar-ho mitjançant aquest senzill formulari. Un cop el rebem, et donarem les indicacions oportunes per poder finalitzar el procés.
Pagament tarifa T0

Vull recuperar un aval presentat fa temps al Port: què he de fer?

El Port de Barcelona no torna d'ofici els avals o garanties dipositades en concepte de respondre a obligacions; per tant, cal que sol·liciteu per escrit la devolució. Podeu fer-ho de diverses maneres. O presencialment a les nostres oficines, o mitjançant correu postal, o telemàticament. Des d'aquest enllaç i amb el certificat digital, el pots enviar sense haver de desplaçar-te.
Sol·licitud de devolució de garanties

Què he de fer per pagar una multa?

Pots pagar-la al nostre web amb targeta de crèdit, o bé mitjançant el codi de barres que figura a la notificació, o bé presencialment a les nostres oficines. A l'enllaç següent ho pots fer sense haver de desplaçar-te.
Pagament de multes

La Policia Portuària ha immobilitzat i retirat el meu vehicle: com puc recuperar-lo?

En aquest cas, has de gestionar tant el pagament com la retirada del vehicle a les nostres oficines. Posa't en contacte amb nosaltres.

Busco feina i m'agradaria treballar al Port de Barcelona. Puc presentar-hi un currículum? On m'he d'adreçar?

El Port de Barcelona disposa d'un portal de selecció, on es poden consultar totes les ofertes de feina publicades. També hi podeu consultar la nostra filosofia d'empresa i fer-nos arribar el currículum. Pots accedir-hi a l'enllaç següent.
Selecció Port de Barcelona