Efficiency Network amplia la seva eina de valors amb una visió 360º que inclou clients i carregadors

L’ampliació de la plataforma s’ha presentat durant la Jornada Anual de Valors de la Marca de Qualitat.

Des del seu llançament l’any passat, la plataforma ha assolit una participació del 91% i ha generat més de 500 enquestes.

10 juny 2025
Imatge
La Jornada Anual de Valors va reunir 67 professionals del sector logístic i portuari de Barcelona.
Caption
La Jornada Anual de Valors va reunir 67 professionals del sector logístic i portuari de Barcelona.

La Marca de Qualitat Efficiency Network del Port de Barcelona ha fet un pas endavant en el seu compromís amb la millora contínua i la cultura de valors, incorporant per primera vegada la possibilitat que les empreses certificades impliquin també els seus carregadors i clients en les enquestes de valoració. Aquesta ampliació, presentada durant la Jornada Anual de Valors, permet obtenir un feedback més ric i divers, afavorint una visió 360º sobre la qualitat del servei i els comportaments professionals dins la cadena logística. 

La jornada, celebrada recentment i que va reunir 67 professionals del sector logístic i portuari, s’emmarca dins del desplegament de la plataforma de valors d’Efficiency Network, una eina pionera desenvolupada pel Port de Barcelona que permet a les empreses i administracions adherides avaluar com s’apliquen els valors compartits de la marca: col·laboració, compromís, integritat, eficàcia, transparència i excel·lència. 

Es tracta d’una plataforma col·laborativa pensada perquè les empreses de la cadena logística puguin donar-se feedback mutu, anònim i constructiu, sobre aquests valors de la marca. Mitjançant enquestes estructurades, cada organització pot compartir com percep les empreses i administracions amb les quals col·labora habitualment. A més, la plataforma recull totes les valoracions rebudes i ofereix una visió global i segmentada, a cada organització individualment, de com és percebuda, permetent filtrar els resultats segons el sector que ha emès el feedback. Aquesta eina impulsa la millora contínua i promou una cultura de confiança, escolta i responsabilitat compartida dins de la cadena logística. 

Des del seu llançament l’any passat, la plataforma ha assolit una participació del 91% i ha generat més de 500 enquestes, tant internes com externes, que han permès obtenir una visió clara de com es perceben els valors dins la comunitat Efficiency. Amb l’ampliació actual, les empreses poden enriquir encara més aquesta anàlisi incorporant la veu dels seus clients i carregadors habituals. 

Marta Pisa, responsable d’Efficiency Network del Port de Barcelona, explica que “escoltar activament el nostre entorn —clients, proveïdors i col·laboradors— i rebre el seu feedback constructiu no només enforteix les nostres relacions, sinó que esdevé un pilar clau per a la millora contínua i el creixement cap a l’excel·lència, fet que es tradueix en un augment clar de la competitivitat de l'empresa”. 

Ramon Rull, cap d’Experiència de Client del Port de Barcelona, afegeix que “quan aquesta retroalimentació s’integra des de valors com l’honestedat, la implicació i el treball col·lectiu, la cadena logística es transforma en un ecosistema sòlid, resilient i orientat al futur”. 

Jornada participativa 

La sessió va comptar amb la participació de la coach Anna Morros, que va dinamitzar la jornada amb activitats participatives i dinàmiques de grup orientades al diàleg, la reflexió i la identificació de millores en els comportaments professionals del dia a dia. Els assistents van valorar molt positivament l’experiència i van endur-se recomanacions pràctiques per implementar millores concretes a les seves organitzacions. 

Amb aquesta nova funcionalitat, Efficiency Network es consolida com la primera comunitat del sector logístic-portuari que disposa d’un sistema propi per obtenir feedback estructurat i confidencial sobre la cultura de valors, tant des de dins com des de fora de les organitzacions. Aquesta eina, desenvolupada des de zero per l’equip de la Marca de Qualitat, utilitza criteris objectius i eines de business intelligence per seleccionar els col·laboradors més adients per participar en el procés d’avaluació. 

Amb iniciatives com aquesta, Efficiency Network referma el seu lideratge com a comunitat innovadora i compromesa, i consolida la seva aposta per una logística basada en valors, col·laboració i qualitat col·lectiva.