Sistemes de qualitat

El departament d'Operacions de Mercaderies i Qualitat de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) aposta, dins de l'estratègia i els objectius generals de l'Autoritat Portuària de Barcelona, per la millora de la qualitat del servei prestat pel Port de Barcelona.

El departament d’Operacions de Mercaderies i Qualitat (DOMQ) de l’Autoritat  Portuària de Barcelona (APB) ha renovat al 2025 el certificat en Gestió de la Qualitat segons normativa ISO 9001.

El DOMQ disposa d’aquest certificat des de l’exercici 2000, el qual avala la forma de desenvolupar les seves funcions i  responsabilitats segons els procediments establerts per a cada procés i, per tant, la capacitat per a acomplir amb les necessitats i expectatives dels seus clients.

Aquests processos dels que és responsable el DOMQ són:

  • La gestió dels Referencials de Qualitat de Servei Específics del Port de Barcelona, que implica la seva revisió, seguiment, així com auditories i col·laboració amb l’Ente Público Puertos del Estado.
  • El seguiment de processos portuaris vinculats amb les Terminals (Contenidors, Granels sòlids i líquids, Creuers, RoPax, Vehicles…).
  • La gestió de l’Equip de Qualitat (EQ) del Port de Barcelona.

L’acompliment de la normativa ISO 9001 per part del DOMQ és una eina clau que evidència la recerca continua de millora en els seus processos i procediments.

El Port i la seva Comunitat, compromesos amb la qualitat: Efficiency Network

La millora contínua en la recerca de la qualitat no és exclusiva del Port de Barcelona, sinó també de tota la Comunitat Portuària. És la raó de ser de l'Efficiency Network, la marca de qualitat a la qual es poden adherir les empreses i administracions que treballen al Port de Barcelona.

Totes les empreses assumeixen els compromisos de l'Efficiency Network a l'hora d'obtenir la certificació,
per la qual cosa es comprometen a oferir fiabilitat, informació, transparència i seguretat als clients.