Sistemes de qualitat
El departament d'Operacions de Mercaderies i Qualitat de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) aposta, dins de l'estratègia i els objectius generals de l'Autoritat Portuària de Barcelona, per la millora de la qualitat del servei prestat pel Port de Barcelona.

El departament d’Operacions de Mercaderies i Qualitat (DOMQ) de l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ha renovat al 2025 el certificat en Gestió de la Qualitat segons normativa ISO 9001.
El DOMQ disposa d’aquest certificat des de l’exercici 2000, el qual avala la forma de desenvolupar les seves funcions i responsabilitats segons els procediments establerts per a cada procés i, per tant, la capacitat per a acomplir amb les necessitats i expectatives dels seus clients.
Aquests processos dels que és responsable el DOMQ són:
- La gestió dels Referencials de Qualitat de Servei Específics del Port de Barcelona, que implica la seva revisió, seguiment, així com auditories i col·laboració amb l’Ente Público Puertos del Estado.
- El seguiment de processos portuaris vinculats amb les Terminals (Contenidors, Granels sòlids i líquids, Creuers, RoPax, Vehicles…).
- La gestió de l’Equip de Qualitat (EQ) del Port de Barcelona.
L’acompliment de la normativa ISO 9001 per part del DOMQ és una eina clau que evidència la recerca continua de millora en els seus processos i procediments.
El Port i la seva Comunitat, compromesos amb la qualitat: Efficiency Network
Totes les empreses assumeixen els compromisos de l'Efficiency Network a l'hora d'obtenir la certificació,
per la qual cosa es comprometen a oferir fiabilitat, informació, transparència i seguretat als clients.