El Port del futur
L'objectiu és consolidar Barcelona com a hub logístic principal de la Mediterrània. Un port intel·ligent, més sostenible, multimodal, àgil, resilient i transparent, altament diversificat i amb multiplicitat d'usos per fer front als canvis.
Referent mediambiental i tecnològic
El Port de Barcelona es transforma per adaptar-se al futur com a referent mediambiental, promovent noves activitats i serveis amb una orientació clara al client. La tecnologia es converteix en un vehicle perquè la infraestructura i la seva comunitat portuària sigui més competitiva, sostenible i propera a les necessitats del comerç internacional.
Horitzó 2030
Versió en anglès del vídeo institucional del Port de Barcelona sobre la seva visió estratègica «Horizon 2030» (5 min 20 s), amb locució en anglès (a YouTube amb subtítols automàtics) i nombrosos rètols de text en anglès sobreimpresos que enumeren els projectes i les xifres del pla. Combina imatges d'arxiu en blanc i negre amb grans plans aeris de Barcelona i del port, i s'estructura en eixos encapçalats pel lema «…on the horizon» (Citizens, Sustainability, Efficiency). Els rètols recorren les principals actuacions: la integració port-ciutat (l'edifici del Portal de la Pau, el passeig de l'antic dic, l'entrada del Paral·lel, la Rambla i la Via Laietana al port, nous equipaments i espais culturals, el bus nàutic al Port Vell); la connectivitat i la logística (únic port d'Espanya connectat a Europa amb ample de via internacional, primer port d'Europa amb xarxa 5G, més intermodalitat vaixell-tren, concentració del tràfic de contenidors al sud del port); la sostenibilitat (connexió elèctrica per als grans vaixells —OPS—, −50% d'emissions el 2030, més de 100 MW de solar fotovoltaica, vaixells de GNL/energia neta, millora de la qualitat de l'aire); i l'economia blava i el talent (Tech Barcelona, World Trade Center, centres de formació especialitzada, ecosistema de referència en economia blava). S'hi intercalen plans de contenidors, portacontenidors (Maersk, CMA CGM, MOL), ferris, la vela de la Copa Amèrica i el front marítim. El vídeo es tanca amb una frase sobre navegar «cap a un horitzó d'innovació» i el logotip del Port de Barcelona.
Notícies relacionades i agenda
-
-
Port de BarcelonaEl Port de Barcelona adjudica per 12,1 milions la darrera obra per electrificar el moll Adossat
23 juny 2026