Proposta de projecte
PATSYD/22/00061
Data d'inici / data de fi
/
Estat
En procés
Costos de subvenció totals
Costos totals elegibles: 22.078.781,38 €
Finançament de TEN-T
40%
Contribució de TENT-T
8.831.512,55 €
Aportació de l'APB
3.907.637 €

Líder del projecte

Estats involucrats

El projecte

L'objectiu d'aquest projecte és desplegar i validar les infraestructures necessàries per al subministrament d'electricitat a vaixells al Port de Barcelona a les terminals BEST (contenidors) i Terminal Ferry de Barcelona (ferris), i als ports balears de Palma, Eivissa, Alcúdia i Maó, també per a ferris. 

El subministrament elèctric dels vaixells mentre són al moll, també anomenat cold ironing o OPS (onshore power supply), els permetrà apagar els generadors auxiliars mentre estiguin atracats i consumir electricitat d'origen renovable, a causa de la seva demanda de la xarxa de distribució elèctrica procedent del port.

 

Objectius

Els objectius principals de l'acció són els següents:

  • Reducció de les emissions amb efecte d'hivernacle i altres gasos contaminants nocius per a la salut, com el diòxid de sofre (SO2), òxids de nitrogen (NOx), diòxid de carboni (CO2) o partícules (PM), a conseqüència d'evitar l'ús de fòssils i combustibles per a la generació d'energia elèctrica en els vaixells

 

Participació APB

L'APB participa en les activitats següents:

  • Coordinació, difusió i gestió
  • Licitació del projecte de construcció de les terminals BEST i Ferry
  • Prova pilot

 

Resultats esperats

  • Poder connectar els vaixells al subministrament elèctric del Port de Barcelona i els ports de Palma, Eivissa, Alcúdia i Maó.
  • Aturar els generadors de vaixells durant les estades als ports, per evitar així les emissions de CO2 i consumir energia elèctrica neta directament des del port.

Programa de suport