Barcelona, el primer port per a productes frescos de la Mediterrània
Presenta a Fruit Logistica Berlin els seus serveis específics pel sector hortofructícola basats en la sostenibilitat i la innovació.

El Port de Barcelona i la naviliera Grimaldi Group presentaran conjuntament la seva oferta logística per a productes frescos a la fira sectorial més important del món, Fruit Logistica, que se celebrarà a Berlín els propers 5, 6 i 7 de febrer.
Aquest és el catorzè any consecutiu que el Port participa amb un estand propi en aquesta fira i el novè que ho fa compartint estand amb Grimaldi Group, que enguany va acompanyada per la Logistic Association of Sustainable Intermodality (ALIS). L’objectiu és donar a conèixer a importadors, exportadors i operadors europeus i de tot el món especialitzats en fruites i verdures fresques les solucions logístiques, de connectivitat i distribució que el Port de Barcelona posa a disposició d’aquest sector.
La delegació del Port de Barcelona estarà formada pel sales manager, Carles Mayol; la responsable Comercial i de Línies Regulars, Anna Llisterri; l’analista de Producte, Javier Méndez; la delegada del Port a Toulouse, Nathalie Thomas; i el representant del Port a Sud-Amèrica, Hugo Lejtman.
El Port de Barcelona finalitzarà el 2019 amb un tràfic de contenidors refrigerats de 92.652 TEU i 1.094.235 tones. Destaca l’increment del 46,5% en el tràfic d’hortalisses respecte a l’exercici anterior i el percentatge majoritari de contenidors en trànsit que l’ha situat com un dels nodes europeus i mediterranis pels tràfics a temperatura controlada i el primer port regional pel sector hortofructícola.
Les terminals de contenidors BEST, APM Terminals Barcelona i Port Nou han ampliat durant l’any 2019 el nombre de connexions elèctriques destinades als contenidors refrigerats per donar resposta a la creixent demanda del sector hortocfructícola i també dels sectors carni i farmacèutic. Avui, el Port disposa ja de més de 3.500 connexions permanents per a contenidors refrigerats, cosa que significa un increment del 71% de les connexions reefer respecte a l’any anterior.
Serveis marítims i terrestres fiables i competitius
Barcelona ofereix actualment a importadors i exportadors un completa oferta de línies regulars de contenidors amb els principals mercats emissors de fruita i productes frescos (Àfrica, centre i sud Amèrica i, especialment, amb el Golf de Mèxic) amb uns transit time altament competitius, i s'ha situat com un dels principals punts d'exportació marítima cap a mercats destacats, com són el Mitjà i l’Extrem Orient. Aquesta oferta es complementa amb les línies de short sea shipping (SSS), que donen servei a la càrrega rodada i que connecten Barcelona amb diferents ports italians i del Nord d’Àfrica.
La regularitat i fiabilitat d’aquestes línies les han situat com a bàsiques en el transport de fruites i verdures entre la ribera sud de la Mediterrània i Europa. Els vaixells que estan operant aquestes línies són d’última generació, amb una decidida aposta per la sostenibilitat, i incorporen tecnologia que les converteix en naus amb zero emissions quan són a port.
En l’àmbit de la connectivitat terrestre, el Port també disposa d’una completa xarxa de corredors intermodals basats en el mode ferroviari i terminals interiors per a facilitar la internacionalització dels seus clients. Destaca el servei ferroviari diari Canal Frío, conformat per combois de 28 vagons refrigerats, que enllaça diàriament Barcelona amb la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ) i que s’ha consolidat com una potent eina per a la internacionalització del sector agroalimentari aragonès.
La delegació catalana prestarà una especial atenció al mercat francès i europeu. Mentre que l’oferta de línies regulars interoceàniques i de SSS ofereixen als operadors europeus solucions de connectivitat marítima global, el Port de Barcelona ofereix serveis intermodals altament fiables i competitius amb els principals centres de distribució continentals. En aquest punt, destaca el servei ferroviari regular per a camions i remolcs que uneix Perpinyà i Rungis, al sud de Paris.
Les xarxes multimodals que passen pel Port de Barcelona, que conformen una oferta excel·lent de línies marítimes, serveis ferroviaris i transport terrestre, s’han consolidat com l’opció més sostenible i competitiva per a importadors, exportadors i operadors logístics, que poden escollir les opcions de transport més eficients i amb un menor impacte ambiental.
Amb aquest objectiu, enguany s’ha desplaçat també a Fruit Logistica Berlin el representant del Port de Barcelona a Sud-Amèrica, Hugo Lejtman, que juntament amb la delegada del Port a Toulouse i els membres de l’equip comercial, ajudaran als visitants a dissenyar les millors solucions intermodals pels tràfics intercontinentals de productes frescos a través del Port de Barcelona.