ZB750

Project Proposal
2020-ES-TM-0044-S
Project Start/End Date
/
Pressupost total
1.910.740 €
Pressupost Port de Barcelona
430.000 €
Contribució UE
955.370 €
Contribució UE al Port de Barcelona
215.000 €
Confinançament UE del projecte
50%
Estat del projecte
Finalitzat

El projecte

L'Acció ZB750 forma part d’un gran Projecte Global per a la modernització del tram Madrid-Saragossa-Barcelona, per tal de complir amb els estàndards d’interoperabilitat per a la circulació de trens de 750 metres i garantir la seva connexió amb el tram ja modernitzat Barcelona - Frontera Francesa i el tram Barcelona - Sud d’Espanya, actualment en construcció.

L’Acció inclou els projectes constructius per a la millora del tram Reus – Saragossa i de dos dels nodes principals del Projecte Global pel que fa al trànsit ferroviari: la terminal de Barcelona, a Catalunya, i la terminal de Saragossa, a l’Aragó.

Els estudis dissenyaran l’ampliació de les vies d’apartador fins a una longitud de 750 m a les estacions (Almudévar, Marcen Poliñino, Selgua, Raimat i Juneda) del ramal nord Saragossa-Tarragona per Lleida, i a les estacions (Fuentes de Ebro, La Puebla de Híjar, Nonaspe, Chiprana i Flix) del ramal sud Saragossa-Tarragona per Casp.

Tot i que el ramal nord forma part de la xarxa global, funcionarà com a segona via del ramal sud (de la xarxa bàsica) almenys fins al 2030. Per tant, no té sentit modernitzar només una de les vies, ja que els trens de mercaderies circulen en bucle.

Aquests estudis donaran lloc a obres per eliminar colls d’ampolla i millorar la interoperabilitat de les línies ferroviàries objectiu.