Proposta de projecte
2017-EU-TM-0037-W
Número d'acord
INEA/CEF/TRAN/M2017/1495831
Data d'inici / data de fi
/
Estat
En procés
Costos de subvenció totals
Costos totals elegibles: 21.542.962 €
Finançament de TEN-T
20,14%
Contribució de TENT-T
4.338.865 €
Finançament APB
2.138.848 €

Soci del projecte

Estats involucrats

El projecte

Projecte global per donar suport a les inversions als ports de Barcelona i Civitavecchia per fer front al creixement del tràfic de mercaderies i integrar les cadenes logístiques existents. Aquest projecte considera les autopistes del mar (AdM o MoS) un dels impulsors principals del comerç internacional a la Mediterrània. Les característiques dels ports marítims són una part crucial en la decisió dels transportistes a l'hora de triar un tram marítim, tant pel que fa a l'eficiència dels ports i els serveis portuaris com a la fluïdesa de les connexions amb l'interior.

 

Preparats per al futur

Segons les previsions oficials, el tràfic de mercaderies a l'enllaç de les autopistes del mar entre els ports de Barcelona i Civitavecchia creixerà aproximadament un 2,5% anual en el període 2015-2020. Per aquest motiu, s'estan fent inversions en tots dos ports, com la construcció final del moll II per al trànsit de MoS al port de Civitavecchia i la millora de la infraestructura de MoS al Port de Barcelona.

 

Participació de l'Autoritat Portuària de Barcelona

L'enfocament principal del projecte és l'actualització de la infraestructura existent amb l'objectiu d'augmentar la capacitat de MoS. Al port de Barcelona en concret, consisteix a adaptar el moll del Contradic (que actualment s'utilitza per a càrrega sòlida a granel) per acollir el trànsit marítim de distància curta reforçant el moll i ampliant la rampa ro-ro existent. La terminal ferroviària existent també estarà adaptada per transportar nous vehicles i permetre la distribució a la Mediterrània occidental a través de les actuals línies marítimes de distància curta.