Proposta de projecte
Referència del projecte: PATSYD/22/00139
Data d'inici / data de fi
/
Estat
En procés
Costos de subvenció totals
Costos totals elegibles: 1.694.800,31 €
Finançament de TEN-T
40%
Contribució de TENT-T
635.520,12 €
Aportació de l'APB
635.520,12 €
Líder del projecte
Autoritat Portuària de Barcelona
Estats involucrats
Espanya
El projecte
L'objectiu principal del projecte proposat és la digitalització de la xarxa ferroviària del Port de Barcelona (XFPB) mitjançant la implantació d'un Centre de Trànsit Centralitzat (CTC) que permeti controlar l'explotació ferroviària del dia des del lloc de comandament d'una manera eficient i segura i d'acord amb l'estat actual de la tècnica.
Objectius
Els objectius principals de l'acció són els següents:
- Supervisar i gestionar el moviment dels trens a través de la infraestructura ferroviària per saber la seva posició en tot moment.
- Millorar la seguretat i la capacitat de trànsit i augmentar el trànsit ferroviari del Port de Barcelona.
- Centralitzar alarmes per optimitzar el manteniment de la infraestructura.
- Integrar el CTC amb el sistema APB per millorar la gestió.
Participació de l'APB
L'APB participa en les activitats següents:
- Sensorització dels enclavaments del carril.
- Desenvolupament de programari del CTC.
- Connexió dels enclavaments a la xarxa corporativa de comunicacions del Port de Barcelona.
- Instal·lació de maquinari auxiliar per maximitzar la fiabilitat, disponibilitat, manteniment i seguretat del Centre de Trànsit Centralitzat.
Resultats esperats
Digitalitzar la xarxa ferroviària del port de Barcelona, i com a conseqüència:
- Augmentar la capacitat mitjana del trànsit ferroviari en un 50%.
- Millorar la seguretat en situacions degradades i reduir el risc d'accidents malgrat l'augment del volum del trànsit ferroviari.
- Millorar el servei i els procediments.
- Reduir els costos de gestió i manteniment.
- Millorar l'eficiència energètica.