Acords del Consell d’Administració
La UTE ACSA Obras e Infraestructuras–Joca Ingeniería y Construcciones s’adjudica la mota de tancament del moll Prat.
El Port de Barcelona aprova la construcció d’una nau d’11.000 m2 a la ZAL Prat destinada a l’operador logístic Agility.

La UTE ACSA Obras e Infraestructuras–Joca Ingeniería y Construcciones s’adjudica la mota de tancament del moll Prat
L’obra suposarà una inversió de 3 MEUR i es realitzarà en un termini de 6 mesos
El Port de Barcelona ha aprovat avui adjudicar la construcció d’una mota de delimitació de la superfície d’esplanada associada a la fase III del moll Prat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) ACSA Obras e Infraestructuras, S.A.U. – Joca Ingeniería y Construcciones, S.A., per un import de 2.979.085 euros (IVA exclòs) i un termini d’execució de sis mesos.
La construcció de la mota té per objectiu generar un recinte tancat que permeti, en fases posteriors, l’obtenció de noves esplanades. És una obra prèvia a la construcció de la línia de moll inclosa en el projecte d’ampliació moll Prat fase III, que s’executarà en el futur. La construcció de la mota s’impulsa ara pels llargs terminis necessaris per a la generació de reblerts en l’àmbit de l’ampliació Sud, tant pel gran volum de materials requerit com pels condicionants geotècnics i els terminis de consolidació necessaris.
Aquesta actuació es porta a terme per tal d’anticipar-se a les necessitats futures de superfícies en l’àmbit del moll Prat, on la concessió de BEST preveu l’opció d’ampliar la seva instal·lació en la fase 3.
El Port de Barcelona aprova la construcció d’una nau d’11.000 m2 a la ZAL Prat destinada a l’operador logístic Agility
El Consell d’Administració del Port de Barcelona celebrat avui ha aprovat la concessió d’una parcel·la ubicada a la ZAL Prat en la qual CILSA, la societat que gestiona la ZAL, hi construirà una nova nau per a l’operador logístic global Agility.
La nova nau, que tindrà una superfície de 10.200 m² de magatzem i 1.000 m² d’oficines, ha estat dissenyada sota els màxims paràmetres de sostenibilitat i eficiència energètica, maximitzant l'ús d'energies alternatives, l'eficiència del consum d'aigua, la selecció de materials, etc. per tal de garantir la seva certificació LEED Gold (Leadership in Energy & Environmental Design).
Aquesta infraestructura, que suposarà una inversió de 6,4 milions d’euros, comptarà amb 27 molls i dues rampes de càrrega per a donar resposta a les necessitats operatives d’aquesta companyia a la ZAL, especialment orientada a la logística de begudes i que canalitza més de 7.000 TEU anuals a través del Port de Barcelona.
Aquesta actuació s’emmarca en el pla d’expansió de CILSA, que preveu construir un total de 271.000 m² de noves naus logístiques durant els propers anys.