PORTIC Barcelona desenvolupa una app amb la informació actualitzada necessària per a realitzar el transport terrestre de contenidors

A través dels seus telèfons mòbils, els conductors disposaran de tota la informació necessària, de forma immediata, actualitzada i senzilla, per operar al Port de Barcelona.

02 febrer 2021
Imatge
TRANSPORTIC suposa una innovació per al transport terrestre de contenidors.
Caption
TRANSPORTIC suposa una innovació per al transport terrestre de contenidors.

PORTIC Barcelona, ​​la plataforma tecnològica de la Comunitat Portuària de Barcelona, ​​ha desenvolupat TRANSPORTIC, una aplicació mòbil a través de la qual els conductors de camions portacontenidors disposaran de tota la informació necessària, de forma immediata, actualitzada i senzilla, per a realitzar els seus serveis al Port de Barcelona.

TRANSPORTIC combina diversos serveis de consulta d'informació de la plataforma PORTIC, permetent accedir a dades com l'estat del PINCODE, la situació duanera del contenidor, la documentació associada (entregui, admeti, ordre de transport) o la informació relacionada amb la situació dels accessos a les terminals, entre d'altres.

Els conductors de camions portacontenidors també poden utilitzar l'aplicació com a eina d'autogestió per informar online a la seva empresa de dades rellevants en el servei de transport, com precintes, matrícules de contenidor, localització, hora d'arribada prevista a les terminals, etcètera. La comunicació d'aquestes dades actualitzarà automàticament els sistemes de PORTIC, terminals i dipòsits de contenidors, així com els sistemes de gestió de les empreses de transport.

TRANSPORTIC connecta els conductors amb les companyies, tramitant la informació en temps real en ambdues direccions, agilitzant la transmissió de la informació (sortida, recollida contenidor, arribada o sortida de client o punt de càrrega, descàrrega o incidències) per optimitzar l'operativa.

Aquesta nova aplicació de PORTIC incorpora, a més, un innovador mecanisme de consulta mitjançant la veu que permet preguntar per l'estat del servei, així com dels accessos a les terminals portuàries amb la pròpia veu del conductor, sense necessitat de manipular el telèfon.

PORTIC donarà a conèixer TRANSPORTIC en els propers mesos entre totes les empreses de transport que utilitzen la plataforma tecnològica.