L’Efficiency Network millora el seu informe d’indicadors per tal que esdevingui una eina d’anàlisi per a les empreses

La Marca de Qualitat del Port de Barcelona compta ja amb 95 empreses certificades, 8 de les quals en l’àmbit dels serveis al vaixell.

27 novembre 2019
Imatge
Fotografia de la darrera reunió del Comitè de Seguiment de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona.
Caption
Fotografia de la darrera reunió del Comitè de Seguiment de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona.

A partir de l’exercici 2020, la Marca de Qualitat del Port de Barcelona incorporarà un nou model d’informe d’indicadors. Amb la seva creació, “superem l’actual model d’auditories, per comptar amb una eina més útil per a les empreses, tant a l’hora d’avaluar el seu funcionament individual, com en el conjunt de la cadena logística”, ha explicat Pedro Arellano, adjunt a la direcció general del Port de Barcelona.

El nou informe va ser presentat durant la darrera reunió del Comitè de Seguiment de la Marca de Qualitat celebrat aquest mes de novembre i incrementa el nombre d’indicadors que es mesuraran per tal d’oferir a les empreses una anàlisi més acurada del grau de compliment global dels seus processos logístics, tant interns com externs. L’objectiu és que el procediment de mesura i anàlisi de la Marca de Qualitat evolucioni cap a un model més madur, basat en l’autoanàlisi i que, a més d’avaluar el progrés individual de cada empresa, posi l’èmfasi en la col·laboració entre les organitzacions i esdevingui una eina eficient i transversal per a la millora de les cadenes logístiques completes que passen pel Port de Barcelona.

Nova presentació de la informació

Per aconseguir que aquesta eina d’anàlisi esdevingui plenament útil per a les empreses certificades, la Marca de Qualitat també introduirà, a partir de l’any que ve, una nova presentació de la informació que reben, més clara i entenedora. Aquesta nova presentació vol facilitar que els indicadors arribin a tots els àmbits de cada empresa així com també als operadors i als clients, potenciant d’aquesta manera la millora de la cadena logística.

A més, “el nou informe incorporarà també l’avaluació de les bones pràctiques que formen part de les Recomanacions d'AECOC per a la Logística (RAL), fruit de la col·laboració entre l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC) i la Marca de Qualitat”, ha destacat Arellano. Aquelles empreses que compleixin amb els esmentats estàndards de qualitat tindran als seus certificats aquesta referència de compliment de les RAL d’AECOC.

Per tal d’implementar aquesta nova eina, els responsables de la Marca Efficiency Network han programat quatre sessions de formació que es realitzaran durant l’any 2020. Aquestes sessions, la primera de les quals se celebrarà el proper mes de gener, tindran una durada de tres hores i seran imprescindibles per a obtenir la renovació de la certificació Efficiency Network.

Activació del Pla de Reclamacions pels serveis als vaixells

La Marca de Qualitat del Port de Barcelona també activarà, a principis del 2020, el Pla de Reclamacions pels serveis a les navilieres. Actualment hi ha 8 organitzacions (5 consignataris, 2 empreses de retirada de residus, i Capitania Marítima de Barcelona) certificades Efficiency Network en l’àmbit dels serveis als vaixells.

Segons l’adjunt a la direcció general del Port de Barcelona, “amb la recent incorporació de l’empresa consignatària COSCO, pertanyent al grup COSCO Shipping Lines, i de l’empresa transitària E2E, la Marca de Qualitat del Port de Barcelona compta actualment amb 95 organitzacions certificades com a Efficiency Network”, 85 de les quals ho són en l’àmbit del transport de  contenidors (11 consignatàries, 30 empreses de transport terrestre, 44 agents de duana i/o transitàries, i dues terminals); 8 organitzacions en l’àmbit dels serveis al vaixell, i 4 administracions (la Duana de Barcelona, el SOIVRE i els Serveis d’Inspecció en Frontera, i Capitania Marítima de Barcelona).