Es constitueix la Comissió de Seguiment del Conveni de Finançament dels nous accessos terrestres al Port de Barcelona

La comissió és l'encarregada de fer el seguiment, assessorament, coordinació i control per a la consecució dels objectius inclosos al Conveni de Finançament dels nous accessos.

La primera reunió de la Comissió de Seguiment del Conveni de Finançament s'ha fet a la seu del Port de Barcelona.

04 abril 2025
Imatge
El director general del Port de Barcelona, Àlex Garcia, (al centre de la imatge) acompanyat per representants del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, Puertos del Estado i ADIF.
Caption
El director general del Port de Barcelona, Àlex Garcia, (al centre de la imatge) acompanyat per representants del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, Puertos del Estado i ADIF.

Avui s'ha constituït a Barcelona la Comissió de Seguiment del Conveni de Finançament per al desenvolupament dels nous accessos sud, viari i ferroviari al Port de Barcelona subscrit pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF), Puertos del Estado i l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). L'esmentada comissió té com a finalitat dur a terme el seguiment, assessorament, coordinació i control per a la consecució dels objectius inclosos al Conveni de Finançament dels nous accessos. 

En la primera reunió de la Comissió de Seguiment, celebrada a la seu del Port de Barcelona, s'han aprovat les normes de funcionament de la mateixa i s'ha dut a terme una revisió de l'avenç dels treballs de construcció dels nous accessos terrestres al recinte portuari. 

La Comissió està presidida per la secretària general de Transport Terrestre del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, Marta Serrano, i el càrrec de secretari recau en el director general del Port de Barcelona, Àlex Garcia. La comissió també compta amb representants d'ADIF i de Ports de l'Estat. 

El conveni per al finançament dels nous accessos sud, viari i ferroviari al Port de Barcelona va ser subscrit el 26 de novembre de 2024 i es va publicar al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) el passat 3 de gener. L'esmentat conveni estableix les condicions de finançament i de realització de les activitats materials necessàries per desenvolupar els nous accessos terrestres al Port de Barcelona. Així, dels 730 milions d'euros, sense IVA, pressupostats, 264 milions d'euros corresponen al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible; 266 milions d'euros aniran a càrrec d’ADIF, i els 200 milions d'euros restants seran finançats pel Port de Barcelona. Per dur a terme les obres dels nous accessos viari i ferroviari al Port de Barcelona és necessari que prèviament es desviïn els serveis afectats per aquestes obres, actuació que es desenvoluparà entre 2025 i 2026. En paral·lel s'estan redactant els projectes constructius i es preveu l'execució de les obres dels accessos, pròpiament dites, entre els anys 2027 i 2032.