El Port de Barcelona renova la Seu Electrònica per facilitar l’accés a la informació, serveis i tràmits administratius

És un pas més en l’objectiu d’incrementar la transparència i els serveis als clients del port i a la ciutadania.

29 maig 2025
Imatge
Portada de la nova Seu Electrònica del Port de Barcelona.
Caption
Portada de la nova Seu Electrònica del Port de Barcelona.

El Port de Barcelona ha estrenat avui la seva nova Seu Electrònica amb l’objectiu de millorar els serveis telemàtics que ofereix a les empreses, administracions i ciutadans. La Seu Electrònica és el canal per relacionar-se amb l’Autoritat Portuària de Barcelona de forma telemàtica i amb les mateixes garanties que ofereix l'atenció presencial. Permet accedir a la informació, serveis i tràmits administratius en qualsevol moment i lloc, de forma àgil, segura i eficient. 

La nova Seu Electrònica respon a diverses necessitats i compromisos:
• El compliment de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, que estableixen l'obligatorietat de les persones jurídiques de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, alhora que facilita aquesta via també a les persones físiques.
• Alinear-se amb el IV Pla Estratègic del Port de Barcelona, i més concretament amb l'objectiu d'aprofundir en la transparència, les dades i els serveis orientats a la ciutadania i els clients.
• Respondre a una creixent demanda: l’any 2024 es van realitzar 3.002 registres electrònics, amb un increment superior al 10% respecte a l’exercici anterior.

La nova Seu Electrònica té un disseny web responsiu que la fa plenament accessible tant des dels ordinadors com des de dispositius mòbils amb l'objectiu de facilitar les gestions que s’hi realitzen. Entre les millores que presenta cal destacar:
• Interfície més clara, usable i accessible que facilita la navegació.
• Catàleg de tràmits modernitzat. Permet accedir directament als formularis web mitjançant sistemes d'identificació segura i amb certificat digital, com és Cl@ve, per exemple. Serà possible adjuntar documentació de fins a 1 GB, signar el formulari digitalment i presentar-lo sense sortir de la Seu. Aquesta millora agilitza la gestió i evita l'ús de plataformes externes.
• Nova Carpeta Ciutadana. Els usuaris podran consultar l'estat dels seus expedients, rebre notificacions i continuar tramitacions en curs des d'un únic espai personal.
• Tauler d'anuncis renovat Amb una presentació més clara i una millor organització de la informació pública.