El Port de Barcelona presenta les seves solucions logístiques integrades per a productes frescos a Fruit Logistica Berlin

Armadors i terminals estan realitzant importants inversions per ampliar la seva capacitat i reduir l’impacte mediambiental.

31 gener 2019
Imatge
Imatge de Fruit Logístic 2018.
Caption
Imatge de Fruit Logístic 2018.

El Port de Barcelona i la naviliera Grimaldi Group presentaran conjuntament la seva oferta logística per a productes frescos a la fira sectorial més important del món, Fruit Logistica 2019, que se celebrarà al recinte de Messe Berlin els propers 6, 7 i 8 de febrer.

La delegació del Port de Barcelona estarà formada enguany per la commercial manager, Ana Arévalo; el sales manager, Carles Mayol; la responsable Comercial i de Línies Regulars, Anna Llisterri; i la delegada del Port a Toulouse, Nathalie Thomas.

Aquest és el tretzè any consecutiu que el Port participa amb un estand propi en aquesta fira i el vuitè que ho fa compartint estand amb Grimaldi Group. L’objectiu és presentar a importadors, exportadors i operadors europeus i de tot el món especialitzats en fruites i verdures fresques la seva oferta logística integrada així com les seves solucions de connectivitat i distribució.

El Port de Barcelona, que finalitzarà el 2018 amb un increment del tràfic de fruites i hortalisses proper al 30% respecte a l’exercici anterior, s’ha situat com un dels nodes continentals i mediterranis per aquest tipus de tràfic. Aquestes xifres es reflecteixen en el tràfic de contenidors refrigerats, que s’haurà incrementat durant el 2018 en un 40% en el cas de la fruita i en un 50% en el cas dels vegetals.

Més connexions per a contenidors reefer

El Port centrarà enguany la seva acció comercial en explicar les millores que s’estan realitzant actualment per a incrementar la capacitat i millorar els serveis específics per aquest sector. Destaca la recent ampliació de 152 connexions par a contenidors reefer realitzada per APM Terminals Barcelona, que d'aquesta manera ha incrementat en un 31% les connexions disponibles. L’ampliació ha incorporat una passarel·la que permet apilar fins a quatre contenidors reefer en alçada i facilita la seva gestió.

La nova infraestructura ha anat acompanyada per una ampliació de la capacitat elèctrica de la terminal que permet deixar d’utilitzar grups electrògens destinats a aquests contenidors, fet que comportarà una reducció de les emissions de l’entorn de 600 tones de CO2 l'any i referma l’aposta mediambiental d’APM Terminals Barcelona. Aquesta ampliació se suma a les inversions realitzades en els darrers anys en les tres terminals de contenidors i que han permès que el Port de Barcelona disposi actualment d’unes 2.200 connexions simultànies per a contenidors refrigerats.

Barcelona ofereix actualment a importadors i exportadors un completa oferta de línies regulars de contenidors amb els principals mercats emissors de fruita i productes frescos (Àfrica, centre i sud Amèrica i, especialment, amb el Golf de Mèxic) amb uns transit time altament competitius, i s'ha situat com un dels principals punts d'exportació marítima cap a mercats destacats, com són el Mitjà i l’Extrem Orient.

Vaixells més eficients i sostenibles

En el Mediterrani, el Port finalitzarà el 2018 amb un tràfic superior a les 400.000 unitats de transport intermodal (UTI). Dins d’aquest tràfic, les anomenades autopistes del mar (o serveis de short sea shipping), s’incrementaran en un 7% respecte l’any anterior, el que suposarà unes 150.000 UTI. Aquestes línies, operades per diferents navilieres, entre les quals destaquen Grimaldi Group i Grandi Navi Veloci, ofereixen connexions diàries amb els principals ports d'Itàlia i el Nord d'Àfrica.

Grimaldi Group realitzarà durant l'any 2019 importants inversions per ampliar la capacitat dels seus dos vaixells insígnia que presten servei a Barcelona: el Cruise Roma -que ja es troba a les drassanes Fincantieri de Palerm-  i el Cruise Barcelona.

Els seus cascs seran allargats amb una nova secció transversal de 29 metres amb la qual passaran a tenir una eslora de 254 metres i 3.700 metres lineals per a càrrega rodada. A més d’augmentar la capacitat de càrrega, aquestes actuacions incorporen importants millores mediambientals que permetran als vaixells generar zero emissions durant la seva estada al Port de Barcelona.  

La delegació catalana també presentarà la seva completa oferta de serveis logístics destinada als importadors, exportadors i operadors i els seus serveis al hinterland, especialment els grans centres de consum europeus i els grans mercats majoristes d’alimentació de la regió: Mercabarna, Marcazaragoza, Mercamadrid i el gran mercat especialitzat en fruites i hortalisses del sud de França, Saint Charles International.

Destaca l’aposta pels serveis ferroviaris realitzada durant els darrers anys pel Port i, en aquest segment de tràfic, Canal Frío, la connexió ferroviària diària entre la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ) i el Port de Barcelona per a productes a temperatura controlada, un servei clau per a impulsar les exportacions del sector agroalimentari d’Aragó, que tenen un gran pes en l’economia d’aquesta regió.