Acords del Consell d'Administració del Port de Barcelona del mes de gener
El Port de Barcelona aprova l’elaboració del Pla d’Actuació d’Electrificació de molls en 7 anys.
Concessió a CILSA de la parcel·la A.34.1 de la ZAL Prat.
Autorització a BEST per a desenvolupar activitats complementàries relatives als contenidors.

El Port de Barcelona aprova l’elaboració del Pla d’Actuació d’Electrificació de molls en 7 anys
La Direcció General elaborarà aquest Pla en un termini de 6 mesos.
El Consell d’Administració del Port de Barcelona celebrat avui ha aprovat l’elaboració del Pla d’Actuació d’Electrificació de molls necessari per assolir l’objectiu de tenir-los electrificats en un termini de 7 anys. La Direcció General del Port de Barcelona serà l’encarregada d’elaborar, en 6 mesos, aquest Pla que haurà d’identificar, amb la màxima precisió possible, les actuacions que ha de dur a terme el Port de Barcelona i el camí que ha de seguir per electrificar els molls destinats al tràfic de creuers, car-carriers, portacontenidors i ferris, així com la inversió necessària per assolir aquest objectiu.
El projecte d’electrificació de molls del Port de Barcelona és, sens dubte, molt ambiciós i dóna resposta a l’emergència climàtica actual. Aquest projecte té com a objectiu final el subministrament d’energia elèctrica des del moll als vaixells que atraquin al Port a través de la seva connexió a la xarxa elèctrica quan amarrin, deixant de tenir els seus motors en marxa i eliminant, per tant, emissions contaminants.
Però no és només això. El Port de Barcelona impulsarà també la producció d’energies renovables al recinte portuari -principalment fotovoltaica- per tal que l’energia elèctrica necessària per realitzar el subministrament als vaixells provingui de fonts de producció netes.
El passat mes de maig, el Port de Barcelona va sol·licitar la connexió en alta tensió des de la xarxa de Red Eléctrica Española (REE) per poder disposar d’una capacitat assegurada per a una potència que s’estima en 80.000 kW. La sol·licitud consisteix en la construcció d’una connexió en alta tensió (220kV) des d’on les esteses en mitja tensió subministrarien energia als molls. El pas següent, en el qual ja s’està treballant, consisteix en el disseny d’una infraestructura nova de xarxa elèctrica en mitja tensió destinada exclusivament a donar servei als vaixells atracats i separada de la xarxa de distribució actual.
Comptar amb un Pla d’Actuació d’Electrificació de molls és absolutament necessari tenint en compte la complexitat del projecte, així com els tràmits administratius que hauran de superar-se i de les inversions de gran calat necessàries, de més de 60 milions d’euros.
Concessió a CILSA de la parcel·la A.34.1 de la ZAL Prat
El Consell d’Administració del Port de Barcelona també ha aprovat la concessió d’una parcel·la ubicada a la ZAL Prat en la qual CILSA, la societat que gestiona la ZAL, hi construirà una nova nau destinada a ser utilitzada com a centre logístic. Es tracta de la parcel·la denominada A.34.1, que té una superfície de 13.328 m² i es troba situada en la ZAL Prat.
La concessió a CILSA ha estat atorgada a partir del dia 1 de febrer de 2020 i fins al 31 de desembre de 2041, o la durada màxima que es pugui determinar en el futur per part del Port de Barcelona.
Autorització a BEST per a desenvolupar activitats complementàries relatives als contenidors
El Port de Barcelona ha aprovat autoritzar a Terminal Catalunya, S.A., titular de la terminal de contenidors BEST del Moll Prat, el desenvolupament en la seva concessió d’activitats complementàries relatives als contenidors. En concret, la terminal podrà omplir i buidar contenidors i fer operacions de rentat, reparació i manteniment.
El desenvolupament d’aquestes activitats es realitzarà en una superfície acotada i sempre que aquestes activitats no constitueixin un impediment per al desenvolupament dels usos principals de la concessió o de qualsevol altra obligació prevista en el títol concessional atorgat a la companyia.