Inauguració del primer sistema 'Onshore Power Supply' (OPS) del Port de Barcelona a la terminal BEST

Divendres, 12 de juliol, s’inaugurarà el primer sistema Onshore Power Supply (OPS) del Port de Barcelona a la terminal de contenidors Hutchison Ports BEST. L’OPS, instal·lat en el marc del pla Nexigen, és el primer sistema de subministrament elèctric a vaixells en una terminal de contenidors d’un port de la Mediterrània

Ubicació
World Trade Center, moll de Barcelona, a l’aparcament de l’antiga estació nord de creuers.
Trasllat a la Terminal Best
Data
12/07/2024

L’acte comptarà amb la presencia del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonés; la consellera de Territori, Esther Capella; el secretari general de Transports Aeri i Marítim del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, Benito Núñez; l’alcalde de El Prat del Llobregat, Lluís Mijoler; el president de Puertos del Estado, Álvaro Rodríguez Dapena; i el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó. També hi participaran el director general de la divisió europea de Hutchison Ports BEST, Clemence Cheng i el CEO de Hutchison Ports BEST, Guillermo Belcastro, entre d’altres.

El Port de Barcelona posarà un autobús a disposició dels mitjans de comunicació per arribar fins a BEST. El punt de sortida serà el World Trade Center, a l’aparcament de l’antiga estació nord de creuers a les 8:45h. Els mitjans que necessitin assistir amb unitat mòbil hauran de seguir l’autobús per accedir a la terminal. L’autobús realitzarà la tornada a partir de les 12:30h.

Els mitjans de comunicació que desitgin assistir a l’acte hauran d’enviar un correu amb nom, cognoms, mitjà i DNI a comunicacioport@portdebarcelona.cat.