Webinar del Port de Barcelona - Algèria aixeca les restriccions per a les exportacions d'Espanya
INSCRIPCIONS TANCADES - PLACES EXHAURIDES
Horari: 11:00h a 13:00h
Després de gairebé dos anys de restriccions comercials, Algèria ha decidit aixecar les limitacions que afectaven les exportacions espanyoles al seu territori. Aquesta mesura, que ha estat confirmada per l’Associació Professional de Bancs i Establiments Financers (ABEF), marca un canvi significatiu en les relacions comercials entre ambdós països.
Des del Port de Barcelona volem convidar-vos a un webinar, de la mà de Marta Torrents, advocada, representant duanera i Directora de TLC, especialista en comerç internacional i compliance.
Sinopsi
Aquesta sessió està dissenyada per abordar la recent sortida de la restricció a Algèria i les implicacions que això té per a les empreses que mantenen relacions comercials amb aquest país. Explorarem l’impacte pràctic en les operacions comercials, l’adaptació normativa i els passos a seguir per assegurar el compliment i aprofitar les oportunitats de negoci de manera eficient. També es comentaran les noves restriccions que el mercat algerià ha imposat a França.
Perfil d'assistent
Clients Exportadors i Importadors i Comunitat Logística Portuària que desenvolupen funcions relacionades amb l'objectiu del webinar.
Programa de la jornada
11:00h - 11:30h A càrrec de Javier Méndez
11:30h - 13:00h A càrrec de Marta Torrents
1. Situació actual d'Algèria
- Anàlisi de l'aixecament de la restricció i el seu context polític i econòmic.
- Serveis i línies que ofereix el Port de Barcelona en relació a aquestes operacions.
2. Impacte en les Operacions Comercials
- Què significa aquesta sortida de la restricció per les empreses exportadores i importadores?
- Anàlisi de sectors clau afectats.
3. Adaptació i Compliment Normatiu
- Requeriments i canvis normatius necessaris per operar sense contratemps.
- Pautes per a mantenir la traçabilitat i documentació correcta.
4. Recomanacions Pràctiques
- Estratègies per aprofitar les noves oportunitats comercials.
Ponent

Vint anys d'experiència consolidada i especialitzada en comerç i contractació internacional, fiscalitat i dret duaner. Membre de la Comissió de Pràctiques Mercantils i del grup d´Experts d'Incoterms del Comitè Nacional de la ICC. Professora universitària. Directora de la signatura TLC (Torrents Law & Customs, SLP).

Marí i professional amb 15 anys d'experiència en el sector marítim, actualment SSS & Bulk Manager al Port de Barcelona. Ha fundat i presidit l'associació de joves professionals del sector marítim YoungShip Spain i és fundador de GuideMe