Riscos en el comerç internacional. Quins són i què podem fer per minimitzar-los?

Data
28/10/2025
Llengua
Castellà
Format
Presencial
Localització
Sala Port de Barcelona
World Trade Center Barcelona, 1a planta, Edifici Nord.
Moll de Barcelona, s/n
08039 Barcelona

Sinopsi

Definir bé una operativa de comerç exterior és molt important per tal de poder reduir riscos i minimitzar costos. En el comerç exterior el risc cero no existeix, però si treballem amb estratègia i tractem d’identificar al màxim els riscos que poden sorgir en les nostres operatives de Comerç Exterior, podem aconseguir minimitzar-los i per tant ser més competitius i àgils en les nostres operatives.

Objectius de la sessió

Donar a conèixer a les empreses que portin a terme una operativa de Comerç Exterior quins són els riscos en els que poden incórrer ja sigui per no definir bé la mateixa, o aquells causats per situacions imprevistes que es puguin produir pels canvis constants que estem vivint a nivell global, que impacten de ple en el comerç exterior. I donar-los recomanacions de com han de fer les coses i què és el que han de tenir en compte per tal de detectar-los i minimitzar-los.

Perfil de l'assistent

El target d'aquestes Jornades Tècniques Presencials són Empreses carregadores exportadores/importadores.

Ponent

Irene Guardiola
Irene Guardiola Lapuente
Advocada i directora del despatx d'advocats Guardiola Lawyers

Especialitzada en Dret Duaner i Comerç Exterior. Amb més de 15 anys d'experiència, assessora a PIMES i grans empreses en normativa duanera i comerç internacional. És experta en la consecució de certificacions TAPA, C-TPAT i OEA, i està involucrada en projectes d'internacionalització d'empreses i assessoria a agents de duanes.

Programa

08:50h Recepció dels participants

09:00h Benvinguda per part del Port de Barcelona

09:20h Primera part de la Jornada

Identificar els riscos que es poden produir en el Comerç Exterior: quins són els més freqüents. 

11:30h Pausa cafè

12:00h Segona part de la Jornada

Recomanacions de com minimitzar els riscos i obrir debat per tal de que les empreses pugin plantejar els seus dubtes i casos personals. 

14:00h Cloenda i foto grupal

Formulari d'inscripció