Una delegació xinesa de fabricants de vehicles visita el Port de Barcelona
El Port ha explicat les seves infraestructures, els serveis logístics específics per aquest tipus de tràfic i la seva connectivitat marítima i terrestre amb els principals destins mediterranis i europeus.

Una delegació d’empreses de l’automoció de la Xina i de Hong Kong va visitar el passat dimecres el Port de Barcelona amb l’objectiu de conèixer de primera mà l’oferta de serveis logístics específics i la connectivitat terrestre i marítima que la infraestructura catalana ofereix a aquest sector.
La delegació xinesa, formada per una dotzena de directius de fabricants de vehicles així com i components per aquesta indústria, va ser rebuda pel commercial manager del Port de Barcelona, Lluís París; i el sales manager, Carles Mayol, entre d’altres directius.
La visita s’emmarca en la iniciativa BARCELOC, impulsada pel Port de Barcelona, ACCIÓ (l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat) i l’Ajuntament amb l’objectiu de captar centres de distribució multipaís asiàtics a Barcelona. Els executius xinesos van recórrer les dues terminals de vehicles del Port, Autoterminal i Setram, i les terminals ferroviàries especialment dissenyades per aquest tipus de tràfic.
El viatge de la delegació xinesa, organitzat a través de les oficines d’ACCIÓ a Hong Kong, Xangai i Pequín, té l’objectiu de posicionar Catalunya al món en l’àmbit del vehicle del futur i donar a conèixer les oportunitats i actius que presenta Catalunya en aquest camp.
El Port de Barcelona, que va moure 810.000 vehicles nous durant l’any 2018, vehicula un important flux d’exportació i importació intercontinental. Alhora, s’ha consolidat com un hub regional per aquest tipus de tràfic gràcies al la seva oferta de serveis marítims regulars, ferris i autopistes del mar cap a diferents ports de la Mediterrània, i pels serveis ferroviaris i per carretera amb els principals centres de producció i de consum espanyols i europeus.
Connexions marítimes amb l’Extrem Orient
Durant la visita, la delegació xinesa i els representants del Port van mantenir una reunió de treball en la qual aquests darrers van destacar que Catalunya és una regió líder a Europa del sector de l’automoció, amb dos fabricants de vehicles, una xarxa de més de 600 empreses proveïdores i centres de R+D dedicades a aquesta indústria. Així mateix, van explicar que el Port de Barcelona és una infraestructura orientada al client i, molt específicament, al sector de l’automòbil, i van presentar les seves connexions marítimes amb l’Extrem Orient, altament competitives, tant en temps de trànsit com en costos operatius.
La Xina s’ha consolidat com el principal soci comercial del Port de Barcelona i durant l’exercici passat el 25% dels contenidors que van passar per la instal·lació van tenir el gegant asiàtic com a origen o destinació.