Millora de les connexions en transport públic entre la ciutat de Barcelona, el Port i la ZAL amb les línies de bus 88 i 89

La nova estructura de connexió de transport públic entrarà en servei el 23 d’agost i proporcionarà una opció de mobilitat més còmode i accessible.

S’ha posat l’accent en la sostenibilitat ambiental amb 11 nous autobusos propulsats amb tecnologia híbrida.

21 agost 2023
Imatge
Fotografia d’un dels busos que actualment opera la línia 88.
Caption
Fotografia d’un dels busos que actualment opera la línia 88.

A partir del proper 23 d’agost es millorarà significativament el transport públic entre la ciutat de Barcelona, el Port i la Zona d’Activitat Logístiques (ZAL) gràcies a una nova estructura de connexió amb les línies de bus 88 i 89. Fruit d’un conveni entre l’Àrea Metropolitana de Barcelona, CILSA i el Port de Barcelona, la nova disposició proporcionarà una opció de mobilitat més còmoda i accessible per als ciutadans i empreses de la zona.

La línia de bus 88, que fins ara operava com a única ruta, serà desdoblada en dues línies, la 88 i la 89. Les dues línies connecten l'estació de metro del Paral·lel amb el Port i la ZAL: la 88 passant pel moll d’Àlvarez de la Campa i arribant a l'estació de metro de ZAL i Riu Vell i la 89, arribant a la ZAL Prat (PIF) i la terminal BEST, amb un recorregut exprés al Port.

Una característica destacada d'aquesta millora és la coordinació dels horaris de les dues línies de bus. Així, es garantirà un interval de pas de 15 minuts durant les hores de servei habituals i de 5 o 10 minuts durant les hores punta, amb l'objectiu de proporcionar una freqüència regular i accessible per als usuaris.

La flota de servei serà modernitzada amb 11 nous autobusos híbrids

A més de les millores en la connexió i la freqüència, oferint més i millor transport públic col·lectiu, aquesta iniciativa també posa l'accent en la sostenibilitat ambiental. La flota de servei serà modernitzada amb 11 nous autobusos, incloent-hi 4 models articulats i 7 models estàndard, tots ells propulsats mitjançant tecnologia híbrida. També s'incorporaran dos autobusos estàndard híbrids addicionals destinats a servir com a vehicles de reserva. Tots aquests vehicles nous es posaran en servei en un termini de 12 mesos des de l’entrada en funcionament del servei, abans del 23 d'agost de 2024.

Durant la fase de transició, i fins que la nova flota de vehicles estigui plenament operativa, el servei de transport públic es mantindrà mitjançant 11 autobusos híbrids i 2 autobusos de gas natural, tots ells amb una antiguitat inferior als 8 anys. Això assegurarà la continuïtat i la qualitat del servei durant aquest període.