Lluís Salvadó: “volem apropar el port als ciutadans”
Enguany l’estand del Port de Barcelona al 61è Saló Nàutic estarà fora del recinte per facilitar la participació
La sostenibilitat, la innovació i la Copa Amèrica de Vela centraran bona part de les conferències i activitats.

“Volem aprofitar al màxim l’oportunitat que ofereix la 61a edició del Saló Nàutic d’apropar l’activitat del Port de Barcelona als nostres ciutadans”, ha explicat el president del port, Lluís Salvadó, en la presentació del programa que es desenvoluparà en l’estand d’aquesta infraestructura. En la presentació també han intervingut la directora d’Innovació i Estratègia de Negoci, Emma Cobos; i el president del comitè executiu de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, Daniel Puig.
El Port de Barcelona acollirà el Saló Nàutic de Barcelona, que se celebrarà de l‘11 al 15 d’octubre i que, com en anys anteriors, ocuparà diversos espais del Port Vell: els molls de Bosch i Alsina, d’Espanya i de la Barceloneta. Aquesta fira internacional aplegarà 220 expositors que presentaran més de 700 embarcacions, de les quals 160 es podran visitar a l’aigua.
El Port de Barcelona comptarà amb un estand propi que, en aquesta edició, se situarà fora del recinte firal, a la plaça del Portal de la Pau. Serà un espai obert i de fàcil accés, una àgora, amb l’objectiu de facilitar la participació dels ciutadans en les diferents activitats que s’hi celebraran i reforçar així els vincles entre els barcelonins i el seu port.
El programa, elaborat amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, dona un pes destacat als projectes de sostenibilitat i la innovació, els grans eixos de creixement del Port de Barcelona, i molt especialment, al gran esdeveniment mundial que serà la 37a Copa Amèrica de Vela, que se celebrarà al port barceloní de l’agost a l’octubre de 2024.
A més de donar a conèixer les característiques dels sis equips participants en aquesta prova, també es presentarà les noves categories Youth and Puig Women, que per primer cop inclouran a dones i joves en aquesta competició. L’estand del Port de Barcelona oferirà als amants de la nàutica i de la tecnologia una oportunitat única de conèixer directament de la mà d’enginyers navals com és el disseny d'aquestes embarcacions i quina tecnologia utilitzen per aconseguir que les naus participants en la Copa Amèrica assoleixin velocitats superiors als 40 nusos i “volin” sobre l’aigua.
L’àgora portuària també acollirà un gran nombre de conferències i activitats dedicades a conscienciar sobre la importància de tenir cura dels oceans i els medis marins; a explicar la transició energètica, els nous combustibles i la descarbonització en el transport marítim; i a visibilitzar l’activitat dels diferents col·lectius relacionats amb el mar i amb el Port de Barcelona, com són els pescadors, entre d’altres.
El president del Port de Barcelona , Lluís Salvadó, ha destacat que “enguany hem instal·lat l’estand del port a l’exterior del recinte del Saló Nàutic amb la voluntat de fer-lo més accessible i apropar la setantena d’activitats que s’hi desenvoluparan a tots els ciutadans”. Salvador ha dit que l’estand del port “permetrà explicar a la ciutadania les 20 actuacions de transformació del Port Vell que estan actualment en marxa i que milloraran la relació entre el port i la ciutat”.
En la presentació, el president del comitè executiu de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, Daniel Puig ha explicat que "juntament amb els nostres patrons estem treballant per "obrir el mar a tothom" i per això hem preparat conjuntament un seguit d'activitats i continguts per donar a conèixer els Projectes de Llegat que s'estan desenvolupant gràcies a ser la seu amfitriona de la 37a Copa Amèrica, que van des de l'impuls de la descarbonització de les embarcacions, l'exposició itinerant sobre la nostra relació amb el mar, o la celebració d'una cerimònia d'inauguració".
La directora d’Innovació i Estratègia de Negoci del Port de Barcelona, Emma Cobos, ha explicat en la seva intervenció que “durant la darrera edició del Saló Nàutic es va detectar un gran interès per part del veïns i les associacions dels barris portuaris i mariners de Barcelona en participar en aquest saló. Per aquesta raó hem volgut aplegar en un mateix espai les aportacions que poden realitzar els veïns del port i d’altres institucions i esdeveniments, com és la Copa Amèrica de Vela”. Cobos ha destacat que “l’agenda de l’estand del Port de Barcelona de l’edició 2023 és molt ciutadana i acull activitats de pesca, gastronomia, nàutica, economia blava, cultura popular o medi marí, entre d’altres”.