L’Efficiency Network del Port de Barcelona estrena una plataforma per millorar el desplegament dels valors de la Marca dins de les organitzacions certificades

“És una eina innovadora que pretén aportar a cada organització un punt de partida per créixer en l’aplicació dels valors que ens defineixen com a comunitat”, explica Ramon Rull, cap d’Experiència de Client del Port de Barcelona.

Aquesta nova plataforma serà utilitzada tant per les empreses certificades com per les administracions col·laboradores, i es va presentar ahir a la jornada anual de la Marca de Qualitat.

19 abril 2024
Imatge
La jornada anual de l’Efficiency Network es va celebrar ahir al Canal Olímpic.
Caption
La jornada anual de l’Efficiency Network es va celebrar ahir al Canal Olímpic.

L’Efficiency Network, Marca de Qualitat del Port de Barcelona, va presentar ahir, a la seva jornada anual, una innovadora eina que aportarà als seus integrants un instrument per autoanalitzar com estan aplicant els valors que en el seu dia van definir i aprovar totes les organitzacions certificades, i que són la col·laboració, el compromís, la integritat, l’eficàcia, la transparència i l’excel·lència. 

Per poder conèixer quin és el nivell de desplegament dels valors de la Marca, cada organització valorarà els resultats que l’eina li aportarà a partir d’uns qüestionaris que seran emplenats per la propia empresa i per un grup d’organitzacions amb les que hi col.labora de forma freqüent. Aquest model d’anàlisi està dissenyat per donar feedback, de forma individual, a cada una de les 106 empreses certificades en l’actualitat i també a les 4 administracions col.laboradores. 

Es tracta d’una eina innovadora desenvolupada des de zero per part l’equip de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona, donat que no existia cap model similar al mercat. L’Efficiency Network es converteix així en la primera comunitat d’empreses del sector logístic-portuari en disposar d’un sistema que permet a les empreses i administracions obtenir feedback de la resta de col.laboradors i integrants de la cadena logística. Liderada per l’Autoritat Portuària, aquesta plataforma de valors farà possible, a partir de les dades aportades per les empreses durant el seu procés de certificació i amb l’ajuda d’eines de business intelligence, seleccionar les organitzacions Efficiency més adients per donar feedback a altres integrants de la cadena. Els resultats seran confidencials i permetran a cada empresa avaluar com es percep ella mateixa i com la perceben els seus col.laboradors respecte a uns estandards comuns que són els valors de la Marca de Qualitat. 

“Volem donar un salt qualitatiu en el model de comunitat i incloure els valors en el nostre ADN. La Marca de Qualitat va néixer amb l’objectiu d’establir i millorar uns compromisos globals de servei vers el carregador final però, a partir d’ara, l’Efficiency Network no només parlarà de KPIs de processos, sino que també volem que les organitzacions adherides siguin reconegudes per una forma de fer a través de l’aplicació d’uns valors comuns”, conclou el cap d’Experiència de Client. 

Marta Pisa, responsable de l’Efficiency Network del Port de Barcelona, ha presentat aquesta nova manera de fer de la Marca de Qualitat a la jornada anual de l’Efficiency Network, que es va celebrar ahir. Pisa va explicar a les empreses l’objectiu de l’eina i quin serà el model de treball que es posarà en marxa durant la primera quinzena del mes de maig. 

La jornada constitueix la represa de les jornades que ja es duien a terme abans de la pandèmia per difondre el sentit de pertinença a la Marca, a la vegada que es consolida com un espai de debat i anàlisi per a les empreses i administracions col·laboradores amb l’Efficiency Network.