Formació al Client del Port de Barcelona organitza la jornada “Protocol dels Negocis a la Xina”

Yuan Gao, economista i lingüista, experta en cultura china i en comerç internacional, ha estat la protagonista de la jornada “Protocol dels Negocis a la Xina”, organitzada avui pel departament de Formació al Client del Port de Barcelona. Es tracta d’una de les iniciatives de formació online que organitza el Port dirigides als seus clients i a empreses de la Comunitat Portuària.
La sessió, en què han participat més de 90 professionals logístics, ha estat organitzada de manera que es fomenti la interacció entre organitzadors i assistents, generant debat en directe. Des de Formació al Client del Port es treballa per oferir formació d’una manera innovadora i distesa, aspectes molt importants en el moment actual, en què degut a les restriccions de la pandèmia encara hi ha restriccions que dificulten la celebració d’aquestes accions en formats presencials.
La jornada “Protocol dels Negocis a la Xina” s’ha desenvolupat de manera pràctica i ha tractat temes que ajuden a l’hora de fer negocis en el país asiàtic, com el protocol, l’estratègia de negociació, la cultura i els costums xinesos. Yuan Gao, ponent habitual en les accions formatives del Port de Barcelona, ha destacat la importància d’entendre el caràcter dels xinesos i la seva forma de vida per crear vincles que afavoreixin la negociació i ha donat exemples pràctics de per què es donen situacions en les quals aquestes no avancen. L’existència de nombroses llengües co-oficials a la Xina requereix dels serveis d’un interlocutor del país, ha aconsellat Gao.
La jornada s’ha caracteritzat per l’intercanvi de preguntes i respostes entre els assistents a la sessió i Yuan Gao, que ha donat pautes pràctiques per solucionar alguns dels problemes més habituals que es presenten en les negociacions comercials a la Xina.