Els compromisos Efficiency Network s’estenen al transport ferroviari
El grup de treball encarregat d’ampliar la Marca de Qualitat del Port de Barcelona al transport ferroviari ha validat una primera proposta.
El Port de Barcelona ha començat a fer realitat l’objectiu d’estendre els compromisos de la seva Marca de Qualitat al transport de contenidors per ferrocarril. El grup de treball que està desenvolupant aquesta proposta ha validat un primer esborrany que posa l’accent en la fiabilitat, la transparència i la traçabilitat com a valors que cal potenciar davant el client final.
El grup de treball encarregat d’analitzar, debatre i proposar els termes en els quals s’ampliaran els compromisos Efficiency Network al transport ferroviari de contenidors es va constituir a finals del 2022 i està format per 25 professionals pertanyents a empreses i institucions que representen a tota la cadena logística involucrada en el transport ferroviari de contenidors al Port de Barcelona: les terminals portuàries BEST i APM Terminals Barcelona; ADIF; les empreses ferroviàries RENFE, MEDWAY, Go Transport, Captrain España i Sicsa Rail Transport; els operadors logístics ferroviaris APM Terminals Railway Transport, Synergy i TP Nova; i les navilieres MSC i CMA CGM.
En la reunió, celebrada fa pocs dies, es va presentar al grup de treball una primera versió dels compromisos Efficiency Network pel transport ferroviari. El document estableix que els compromisos de qualitat s’han d’orientar a donar resposta a les necessitats dels importadors i exportadors i s’han de desenvolupar en dos àmbits:
• Millora de la fiabilitat de les operacions d'entrada i sortida dels trens, aportant certesa i confiança en la puntualitat del transport de contenidors per ferrocarril.
• Millora de la transparència de les operacions, incrementant la traçabilitat del pas de mercaderies en ferrocarril pel port.
El projecte està plantejat perquè els compromisos de la Marca de Qualitat s'assumeixin per tota la cadena logística fins a arribar al client final.
Per aquesta raó, és prioritari proporcionar al carregador informació en temps real sobre l'estat del seu contenidor, garantint la fiabilitat en el lliurament de la mercaderia en el termini establert tant en l’embarcament com a les instal·lacions de l’importador.
Durant la reunió, el grup de treball i els responsables de l’Efficiency Network han validat aquesta primera proposta de compromisos en el transport de contenidors per ferrocarril. Ara es durà a terme una primera prova pilot amb dades reals i es realitzarà una avaluació abans de finals d’aquest any, amb l’objectiu de fer bona la proposta i implementar definitivament la Marca de Qualitat al transport de contenidors per ferrocarril al Port de Barcelona.
L’Efficiency Network, la marca de qualitat del Port de Barcelona, ja compta amb més de 100 empreses certificades -53 transitaries i agents de duana, 35 empreses de transport, 9 consignatàries, 2 terminals i 2 empreses de retirada de residus de vaixell- i, des del passat mes de març, s’ha obert a empreses transitàries establertes a l’Aragó, estenent els seus compromisos al teixit empresarial del seu hinterland.