El tràfic exterior de contenidors del Port de Barcelona creix un 22% durant els dos primers mesos de l’any
La majoria de tràfics reflecteixen l’estancament del comerç mundial.

Els contenidors plens d’import/export, l’indicador que millor reflecteix l’estat de l’economia del hinterland del Port de Barcelona, han mantingut un important creixement del 22% els dos primers mesos del 2025. En concret, un 36,8% els d’importació i un 9,9% els d’exportació, mentre que els trànsits han retrocedit un -12,3%.
Tot i la situació d’incertesa internacional, el tràfic de contenidors plens amb els principals forelands del Port de Barcelona segueix registrant resultats positius, amb creixements amb tots els països: la Xina (44,7%), els Estats Units d’Amèrica (3%), l’Índia (50,8%), Corea del Sud (48,5%), Aràbia Saudita (33,4%) i Mèxic (20,9%).
La majoria de tràfics del Port estan reflectint la incertesa a les principals economies i l’estancament del comerç mundial. El Port de Barcelona ha mogut un total de 10.112.957 tones entre gener i febrer d’enguany, amb una baixada del -4,3% respecte al mateix període del 2024, mentre que el tràfic de contenidors ha estat de 597.761 TEU, amb una lleu baixada del -1%.
Els líquids a granel han sumat 1.789.816 tones, amb un increment del 0,6%, gràcies en part als bons resultats dels hidrocarburs (gasolina 33,8% i gasoli 18,4%). Els productes químics, amb 220.902 tones (-17,8%), han frenat els excepcionals creixements de l’any anterior. Els sòlids a granel, amb un tràfic de 510.283 tones (-25,7%), reflecteixen els descensos de la fava de soja, les potasses i la sal comuna.
Els ferris han mogut 126.132 passatgers (-0,8%), amb un increment del 4,8% amb les Illes Balears i un descens del -26,5% amb Itàlia. Les UTIs (Unitats de Transport Intermodal), amb una baixada del -3,7%, també reflecteixen aquesta situació: mentre que els tràfics amb les Illes Balears s’han incrementat en un 5,7%, els tràfics amb Itàlia han retrocedit un -18,6%.