El tràfic exterior de contenidors del Port de Barcelona creix un 22% durant els dos primers mesos de l’any

La majoria de tràfics reflecteixen l’estancament del comerç mundial.

18 març 2025
Imatge
Terminal de contenidors al Port de Barcelona.
Caption
Terminal de contenidors al Port de Barcelona.

Els contenidors plens d’import/export, l’indicador que millor reflecteix l’estat de l’economia del hinterland del Port de Barcelona, han mantingut un important creixement del 22% els dos primers mesos del 2025. En concret, un 36,8% els d’importació i un 9,9% els d’exportació, mentre que els trànsits han retrocedit un -12,3%. 

Tot i la situació d’incertesa internacional, el tràfic de contenidors plens amb els principals forelands del Port de Barcelona segueix registrant resultats positius, amb creixements amb tots els països: la Xina (44,7%), els Estats Units d’Amèrica (3%), l’Índia (50,8%), Corea del Sud (48,5%), Aràbia Saudita (33,4%) i Mèxic (20,9%). 

La majoria de tràfics del Port estan reflectint la incertesa a les principals economies i l’estancament del comerç mundial. El Port de Barcelona ha mogut un total de 10.112.957 tones entre gener i febrer d’enguany, amb una baixada del -4,3% respecte al mateix període del 2024, mentre que el tràfic de contenidors ha estat de 597.761 TEU, amb una lleu baixada del -1%. 

Els líquids a granel han sumat 1.789.816 tones, amb un increment del 0,6%, gràcies en part als bons resultats dels hidrocarburs (gasolina 33,8% i gasoli 18,4%). Els productes químics, amb 220.902 tones (-17,8%), han frenat els excepcionals creixements de l’any anterior. Els sòlids a granel, amb un tràfic de 510.283 tones (-25,7%), reflecteixen els descensos de la fava de soja, les potasses i la sal comuna. 

Els ferris han mogut 126.132 passatgers (-0,8%), amb un increment del 4,8% amb les Illes Balears i un descens del -26,5% amb Itàlia. Les UTIs (Unitats de Transport Intermodal), amb una baixada del -3,7%, també reflecteixen aquesta situació: mentre que els tràfics amb les Illes Balears s’han incrementat en un 5,7%, els tràfics amb Itàlia han retrocedit un -18,6%.