El tràfic de contenidors del Port de Barcelona creix un 6,8% fins al mes d’abril
Tailàndia, Egipte i Vietnam són els països que més pugen percentualment en els seus intercanvis amb la infraestructura catalana.

Durant els quatre primers mesos de l’any el Port de Barcelona ha canalitzat un total de 1,12 milions de TEU, una xifra que suposa un increment del tràfic de contenidors del 6,8% respecte el mateix període de l’any anterior. En aquest apartat, els segments d’activitat amb un comportament més positiu són els transbordaments (contenidors descarregats per tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final), que han crescut un 21,1%, i les importacions, que augmenten un 4,7%. En canvi, els contenidors d'exportació han registrat un descens de l’11,7% respecte al 2018.
Entre els països més dinàmics en els seus intercanvis amb el Port de Barcelona destaquen Tailàndia (+19,1%), Egipte (+8,9%), Vietnam (+4,4%), Japó (+4,2%) i la Xina (+1,8%).
El tràfic total del Port, que inclou tots els segments de càrrega, ha registrat 22,2 milions de tones, un resultat que suposa un increment de l’1,3%, si ho comparem amb l’any anterior. Concretament, els líquids a granel han augmentat un 4,4%, sobretot per l’increment d’hidrocarburs com el gasoil (+35,6%) i el gas natural (+21%); a més d’altres productes com els biocombustibles (+67,5%) i els químics (+14,6%).
Les autopistes del mar que connecten Barcelona amb diverses destinacions d’Itàlia i del nord d’Àfrica han transportat 49.513 unitats de transport intermodal (UTI), equivalents a camions, plataformes o remolcs. Aquesta xifra es tradueix en un lleuger descens (-1,5%) respecte al 2018.
D’altra banda, el Port de Barcelona ha rebut 893.495 passatgers, un 3,5% menys que en el mateix període del 2018. Aquest resultat ha estat degut a la disminució del nombre de creueristes, que han sumat 552.949 passatgers i han registrat un descens del 10,7%. En canvi, durant els quatre primers mesos de l’any, els passatgers de ferris (340.546 persones) han crescut un 11%.