El Port de Barcelona viatjarà al Japó del 8 al 14 de novembre per reforçar els vincles comercials

La delegació, encapçalada pels consellers de Territori i Sostenibilitat, d’Empresa i Coneixement i la presidenta del Port, visitarà Tòquio i el port de Yokohama.

11 abril 2019
Imatge
 Presentació als mitjans de la Missió del Port de Barcelona al Japó.
Caption
Presentació als mitjans de la Missió del Port de Barcelona al Japó.

Entre els dies 8 i 14 de novembre, el Port de Barcelona liderarà la missió empresarial al Japó que es desenvoluparà a la capital del país nipó, Tòquio, i al port de Yokohama. La delegació catalana estarà presidida pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón; i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa.

Com cada any, la missió del Port de Barcelona, de caràcter multisectorial –participen empreses importadores i exportadores, així com del sector logístic i portuari–, té l’objectiu de reforçar els vincles empresarials i institucionals entre el país seleccionat i Catalunya. Enguany, Japó és l’escollit per generar oportunitats de negoci, contribuint a la internacionalització de les empreses i a la promoció de la comunitat logística de Barcelona.

En aquesta ocasió, la missió del Port de Barcelona comptarà amb el suport de l’oficina d’ACCIÓ a Tòquio, qui organitzarà l’agenda de contactes personalitzada per què les empreses logístiques puguin mantenir reunions amb empresaris nipons. La iniciativa empresarial, entre d’altres objectius, pretén potenciar els principals tràfics entre el Japó i el Port de Barcelona, donar a conèixer els serveis que ofereix la infraestructura i la seva Comunitat Portuària, així com introduir i consolidar les empreses importadores i exportadores catalanes dins del mercat asiàtic.

El Japó, tercera economia mundial i 12è soci comercial del Port

El Japó, amb 172 milions d’habitants, és la tercera economia mundial, el quart país importador del món i se situa com el 12è soci comercial del Port de Barcelona. En aquest sentit, Catalunya concentra el 80% de les inversions japoneses a Espanya. D’altra banda, les exportacions catalanes al Japó representen el 34,4% del comerç exterior del país.

Entre els sectors que més oportunitats podrien generar amb aquesta missió empresarial trobem el dels productes agroalimentaris gràcies, en part, al nou acord de lliure comerç entre la UE i el Japó que va entrar en vigor el mes de febrer passat.

Tots aquests indicadors reforcen la idea de que el Japó és un mercat ineludible per a les empreses catalanes i, per això, ha estat triat per a la missió empresarial d’aquest any.