El Port de Barcelona realitza el seu quart estudi de percepció de marca

L’objectiu és conèixer l’opinió dels clients, usuaris i operadors del Port sobre la qualitat dels serveis que s’hi ofereixen.

17 juny 2019
Imatge
Vista general del Port de Barcelona.
Caption
Vista general del Port de Barcelona.

El Port de Barcelona posarà en marxa dema dimarts,18 de juny, un estudi de percepció de marca dirigit als seus clients, usuaris, operadors logístics i membres de la Comunitat Portuària per a conèixer com valoren els seus serveis, destacar les seves potencialitats i detectar aquells aspectes on cal introduir millores. 

Aquest és el quart cop que el Port de Barcelona endega un estudi d’aquest tipus. Els anteriors, realitzats els anys 1993, 1998, i 2009, van permetre elaborar un retrat sobre com els clients i usuaris valoraven els serveis portuaris i es van convertir en eines indispensables per a introduir millores substancials que han ajudat a que el Port destaqui avui per la qualitat dels seus serveis i la seva orientació al client.

L’estudi de percepció de marca ha estat encarregat pel Consell Rector de la Comunitat Portuària de Barcelona a l’empresa GAPS, especialitzada en anàlisi de reputació de marca. Es realitzarà a través d’una macro enquesta que es podrà respondre on-line i es completarà amb  entrevistes personalitzades i reunions amb les principals empreses importadores i exportadores i de la Comunitat Portuària de Barcelona.

Impacte dels serveis portuaris en les empreses

La macro enquesta demana com valoren els clients i usuaris els serveis oferts pel Port de Barcelona, posant l’accent en com la qualitat, l’eficiència i la fiabilitat d’aquests serveis impacten en les seves activitats comercials. També pregunta com valoren l’aposta per la sostenibilitat econòmica, social i ambiental i la innovació que està realitzant el Port i com les seves organitzacions han anat incorporant aquests valors. 

Finalment, l’estudi cerca també conèixer quin és el posicionament del Port de Barcelona respecte a d’altres ports de la regió i del món.

Els destinataris d’aquesta macro enquesta són directors de logística, caps d’exportació, responsables de tràfic, i gerents d’empreses importadores i exportadores que són usuaris regulars del Port de Barcelona, així com també operadors logístics i membres de la Comunitat Portuària.

Els resultats de l’estudi de percepció de marca es presentaran en el Consell Rector de la Comunitat Portuària de Barcelona que se celebrarà previsiblement a finals d’aquest any.