El Port de Barcelona presenta a Seatrade Europe els projectes més sostenibles per a la indústria de creuers

La cap de Creuers, Mar Pérez, han mantingut reunions amb les navilieres per preparar la propera temporada.

13 setembre 2019
Imatge
Gemma Gràcia i Mar Pérez formen la delegació del Port de Barcelona a Seatrade Europe.
Caption
Gemma Gràcia i Mar Pérez formen la delegació del Port de Barcelona a Seatrade Europe.

El Port de Barcelona ha presentat aquesta setmana a la fira Seatrade Europe, que avui es clausura a Hamburg, els projectes més sostenibles que està desenvolupant en relació amb la indústria de creuers. Mar Pérez, cap de Creuers del Port de Barcelona, i Gemma Gracia, d’aquest departament, han mantingut a la fira reunions amb les principals navilieres durant les quals han explicat l’estratègia que el port català segueix en matèria de sostenibilitat, tant a nivell ambiental como social i econòmic, i han avançat els estudis que s’estan realitzant per electrificar els molls, de forma que tots els vaixells, també els creuers, funcionin amb energia neta quan estan atracats.

Mar Pérez ha recordat que “el Port de Barcelona ja dona servei als vaixells que utilitzen gas natural liquat (GNL). De fet, en el que respecta als creuers, aquesta temporada està operant amb nosaltres l’AIDANova, el primer creuer del món propulsat amb GNL. I a finals d’octubre arribarà el Costa Smeralda, el segon creuer que utilitza GNL”. El 2020, afegeix la cap de Creuers, “el 10% de totes les escales de creuers que hi haurà al Port de Barcelona seran de vaixells propulsats per GNL, un combustible que redueix un 85% les emissions d’òxids de nitrogen i suprimeix per complet les emissions de partícules i d’òxids de sofre”.

Però l’aposta per la sostenibilitat no es queda aquí. El Port de Barcelona està desplaçant tot el tràfic de creuers al Moll Adossat i la idea és tenir electrificada el més aviat possible aquesta infraestructura. “Volem estar preparats per permetre als creuers endollar-se a la corrent quan estan al Port, proporcionant energia neta als vaixells des de terra”, afegeix la cap de Creuers del Port de Barcelona.

Dins de les diferents activitats realitzades a Seatrade Europe, Mar Pérez i Gemma Gràcia van participar ahir dijous en una taula rodona sobre les relacions entre les navilieres de creuers, els ports i les ciutats. Juntament amb ports com Split, Saint Nazaire i Aruba, les dues representants del Port de Barcelona van protagonitzar un interessant debat amb Emilio Freeman, Vice President, Destinations & Revenue Management de SeaDream Yacht Club, i Michel Nestour, Vice President, Global Port and Destination Development EuroMed de Carnival Corporation. “Hem fet una profunda reflexió sobre la importància que té fer pedagogia respecte als beneficis que la indústria creuerística pot aportar a un destí. I també de la necessitat de col·laboració entre tots, navilieres, ports i ajuntaments, per optimitzar aquests beneficis i fer-los extensibles al conjunt de la societat”, ha explicat la cap de Creuers.

El Port de Barcelona preveu tancar aquest any 2019 amb un tràfic de 3,2 milions de creueristes i unes 830 escales, unes xifres molt similars a les de 2018.