El Port de Barcelona incrementa el moviment de mercaderies un 13,5% en el primer mes de l’any
Els líquids a granel han estat el segment de tràfic que més ha augmentat el mes de gener, impulsant el tràfic total fins als 5,45 milions de tones.
La importació de vehicles segueix a l’alça, amb un increment del 80% respecte l’any passat.
El tràfic total de mercaderies al Port de Barcelona ha crescut un 13,5% en el primer mes de l’any, fins assolir un total de 5,45 milions de tones. Aquest destacat creixement ve donat, en bona part, pel comportament dels líquids a granel que han augmentat un 87,5% anual i sumen 1,33 milions de tones.
Aquest increment en els líquids a granel suposa un pas més en la tendència detectada a finals de l’any passat, amb un marcat increment en la importació de gas natural liquat (GNL), essencialment procedent dels Estats Units, i el tràfic de gasolina i fuel, on les terminals del Port de Barcelona estan actuant com a hub per a operacions de blending i la posterior exportació a d’altres ports. Per contra, s’ha reduït el moviment de sòlids a granel, que baixa un -12% degut a la caiguda del tràfic de cereals i farines.
En el cas dels contenidors, han augmentat un 4,3% fins als 304.703 TEUs. Aquest increment es deu principalment al creixement dels trànsits, que s’han recuperat un 11,3%. En canvi, tant els contenidors plens d’exportació com els d’importació han baixat, un -10,7% i un -3,3% respectivament.
Pel que fa al tràfic d’automòbils, han passat pel Port de Barcelona 43.768 vehicles, un 2,2% més que al gener de 2025. Aquest increment es deu a la importació, una xifra que ha augmentat més d’un 80%. L’exportació de vehicles s’ha situat en una xifra gairebé idèntica a la de l’any passat.
En contrast, el tràfic dels serveis de short sea shipping (SSS) ha experimentat un descens del -5,5%, fins a les 28.227 UTIs, principalment per la baixada en el tràfic amb les Illes Balears i, en menor mesura, Itàlia.
Pel que fa al moviment de passatgers, al gener es van registrar 208.160 moviments, un 16% més, dels que 71.304 (+4,2%) corresponen als ferris de línia regular. En el cas dels creuers, els visitants a la ciutat de Barcelona van sumar 84.405 persones.