El Port de Barcelona es volca un any més per ajudar als qui més ho necessiten
El Contenidor Solidari, que se celebra en format online, ha recollit més d’11.000 quilos d’aliments, superant àmpliament les xifres d’anys anteriors.
Per Mercè Conesa, “la campanya solidària ha demostrat un cop més el compromís social de la Comunitat Portuària de Barcelona i la seva capacitat de donar una resposta conjunta a les necessitats de les persones”.

El Contenidor Solidari del Port de Barcelona ha assolit fins avui més d’11.000 quilos d’aliments, una xifra rècord que és especialment destacable tenint en compte que s’ha celebrat de forma telemàtica per evitar el contacte entre persones i el risc de contagi de la COVID-19.
Avui s’ha celebrat l’acte online de lliurament del Contenidor Solidari a la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, que juntament amb la Fundació IReS són les receptores d’aquesta iniciativa solidaria, i que ha comptat amb la participació de la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa; la presidenta de la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, Roser Brutau; i la directora de comunicació de la Fundació IReS, Johanna Rivera.
Aportacions fins el 31 de gener
El Contenidor Solidari, que se celebra per quinzè any consecutiu, té l’objectiu d’ajudar a diferents entitats sense afany de lucre que s’encarreguen de distribuir aliments i productes d’higiene personal entre persones necessitades. La campanya, que s’ha organitzat a través d’una espai propi habilitat especialment als webs del Port de Barcelona i del Banc dels Aliments de Barcelona, espera recollir encara moltes més aportacions atès que seguirà oberta fins el 31 de gener.
Els més d’11.000 quilos d’aliments assolits fins avui superen molt àmpliament la xifra d’anys anteriors. La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha declarat que “el Contenidor Solidari posa de manifest la generositat i el compromís social de les persones que treballen al Port i de les empreses portuàries, que enguany han participat en gran nombre en aquesta iniciativa”.
Així mateix, Conesa ha recordat que la prioritat del Port durant la pandèmia ha estat “ajudar a la pervivència de les empreses, garantint així els llocs de treball” i ha finalitzat agraint la participació a totes les persones que han fet possible aquesta edició del Contenidor Solidari.
Per la seva banda, la presidenta de la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, Roser Brutau, ha recordat que aquesta iniciativa “és enguany especialment important perquè la COVID-19 ha deixats als col·lectius vulnerables ens una situació especialment difícil i cal atendre amb urgència les seves necessitats més bàsiques”.
El format online escollit enguany pel Contenidor Solidari del Port de Barcelona millora clarament la gestió de les aportacions, ja que permet que les entitats adquireixin els aliments i productes de primera necessitat d’una forma diferent, obrint la possibilitat a treballar amb productes frescos i de millor qualitat, alhora que es gestiona molt més eficientment els estocs i la distribució a les persones receptores.