El Port de Barcelona bat el seu rècord històric de circulacions ferroviàries en un sol mes superant les 1.000 operatives al juliol
El màxim de circulacions mensuals registrades al port català fins al moment era de 890, assolides el març de 2018.

El Port de Barcelona ha batut, aquest juliol, el seu rècord històric de circulacions ferroviàries en un sol mes amb un total de 1.019 circulacions registrades amb origen o destí a la infraestructura catalana. Aquesta xifra suposa un increment del 14,5% respecte al màxim assolit a la instal·lació portuària el març de 2018, quan es van realitzar un total de 890 operatives ferroviàries, i d’un 17,6% respecte al juliol de l’any passat, quan se’n van produir 866.
La infraestructura supera, així, la barrera de les 1.000 circulacions mensuals mantenint el nivell de servei habitual i sense incidències reportades. Del total de moviments realitzats, 746 es van produir en ample ibèric, 238 en ample mètric i 35 en ample internacional. Cal destacar que les operatives en ample ibèric també suposen un rècord històric ja que superen el màxim assolit el juliol de 2018, quan se’n van realitzar 678 (+10%).
Durant el mes de juliol, s’han transportat per mode ferroviari 27.333 TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus), xifra que suposa un creixement del 1,5% respecte al mateix mes de 2018. D’aquest volum 12.028 TEU han arribat a l’enclavament català en tren per ser embarcats en direcció al mercat exterior, mentre que els altres 15.305 TEU han arribat per via marítima per ser carregats en tren fins a diverses destinacions del mercat interior (principalment, la península ibèrica i França).
Pel que fa al transport ferroviari de vehicles, al juliol d’aquest any s’han transportat 22.238 unitats d’automòbils en tren, marca que es tradueix en un creixement del 6% respecte al mateix mes de l’any anterior. El tràfic de vehicles es concentra sobretot en l’operativa de descàrrega ferroviària, amb un total de 20.270 vehicles que han arribat al Port en tren per sortir per via marítima cap a altres destinacions, mentre que s’han carregat 1.968 unitats d’automòbils cap al hinterland.
Barcelona és l’únic port de la península ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària. La seva aposta per la intermodalitat ha permès que la quota ferroviària de contenidors hagi passat de ser d’un 3,2% al 2006 a un 13% al 2019, mentre que la de vehicles se situa en el 36%. És a dir, del total de TEU transportats a través del recinte portuari barceloní fins al mes de juliol, 13 de cada 100 han entrat o sortit per tren, mentre que en vehicles aquesta xifra ascendeix a 36 de cada 100.