El Port de Barcelona aprova el desenvolupament d’una nova fase de BEST

La terminal invertirà un total de 60 milions d’euros en obra civil i maquinària.

Un cop acabades les obres, la terminal disposarà de 7 blocs més de contenidors, augmentant la seva capacitat en un 26% (700.000 TEUS més).

22 desembre 2021
Imatge
Actualment, BEST té operatius 27 blocs de contenidors.
Caption
Actualment, BEST té operatius 27 blocs de contenidors.

El Consell d’Administració del Port de Barcelona celebrat avui ha aprovat la següent fase de desenvolupament de la terminal que Hutchison Ports BEST té al moll Prat. La companyia invertirà 60 MEUR, dels quals 31 els destinarà a l’obra civil per disposar de 7 blocs més de contenidors, incrementant la seva capacitat en un 26%. Els altres 29 milions és la inversió que BEST realitzarà per incorporar maquinària, en concret 14 grues automatitzades ASC.

Les obres s’executaran en les 10 hectàrees de terreny lliurades pel Port de Barcelona a la terminal de Hutchison fa un any i començaran abans de l’1 de maig de 2022. Un cop finalitzades les obres, la concessionària passarà de tenir 27 a 34 blocs de contenidors.

Actualment BEST ocupa 80 hectàrees de terreny al moll Prat i disposa de 1.500 metres de moll, amb un calat de 16,5 metres de profunditat. La terminal disposa de 13 grues de moll súper post-panamax, capaces d'operar els vaixells més grans del món, 54 grues automatitzades (ASC), 2 grues a la terminal ferroviària (RMG) i 34 shuttle carriers. La primera terminal semiautomàtica desenvolupada pel Grup Hutchison Ports incorporarà 8 noves grues automatitzades ASC per donar servei als 4 primers blocs que posarà en funcionament a finals de l’any 2023. Posteriorment incorporarà 6 grues ASC més.