El Port de Barcelona acull la SINO-European International Freight Forwarders Conference
Aplega a 350 professionals provinents de 80 països amb l’objectiu d’establir relacions estables entre transitaris i operadors logístics asiàtics i europeus.

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha inaugurat avui la SINO-European International Freight Forwarders Conference, la principal trobada de transitaris xinesos i asiàtics a Europa que organitza la China International Freight Forwarders Association (CIFA), amb la col·laboració de la WCA Family of Logistic Networks (WCAF), l’Associació de Transitaris de Barcelona (ATEIA-OLTRA) i el Port de Barcelona.
La SINO-European International Freight Forwarders Conference –que ja va celebrar-se a Barcelona els anys 2010 i 2013– ha aplegat enguany a 350 transitaris provinents principalment de l’Àsia, Europa i Amèrica. Durant els quatre dies que durarà la conferència, en la qual també ha participat el subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, Santiago García-Milà; i el president d’ATEIA-OLTRA, Emili Sanz, es preveu que se celebrin unes 10.000 reunions entre transitaris de tot el món.
La Xina, el primer mercat del Port de Barcelona
En la inauguració, Mercè Conesa ha recordat que “l’eix comercial entre Àsia i Europa, amb un tràfic anual superior als 23 milions de contenidors, és avui un dels eixos comercials més importants del món”. En aquest sentit, ha afirmat que “la Xina és el primer mercat del Port de Barcelona, ja que és l’origen del 42% de les seves importacions i la destinació del 10% de les exportacions”. A més, també ha destacat que el Port ha acollit una important inversió, realitzada per Hutchison Ports Holding a la terminal de contenidors BEST, que se suma a les d’altres companyies xineses a Barcelona.
Finalment, Mercè Conesa ha explicat a l’auditori les millores competitives que el Port de Barcelona ofereix davant dels grans ports del nord d’Europa, amb un accés fiable i competitiu al gran mercat europeu de 400 milions de consumidors però amb uns estalvis del 15% en costos logístics i del 20% en petjada de carboni.
En la seva intervenció, el subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona ha explicat que el Port “està redactant el seu Pla Estratègic tenint molt present que Àsia és avui la primera regió econòmica i comercial del món i, per tant, que cal desenvolupar una infraestructura i serveis que puguin donar resposta a les futures necessitats de transport que es generin entre Europa i Àsia”. García-Milà ha recordat que avui “la competitivitat no és entre ports, sinó entre cadenes logístiques” i, en conseqüència el Port de Barcelona “ofereix als operadors xinesos una infraestructura ampliada i amb capacitat suficient, un excel·lent connectivitat amb els seus mercats europeus i mediterranis i una clara orientació al client dels seus serveis”.
Per la seva banda, el president d’ATEIA-OLTRA, Emili Sanz, ha demanat als “assistents de tot el món aplegats aquests dies a Barcelona que reflexionin sobre el paper que han de jugar els transitaris en el futur davant la creixent oferta de serveis que les navilieres estan oferint als clients finals”.