Acords del Consell d’Administració del Port de Barcelona del mes de febrer
El Port de Barcelona proposa crear una Oficina Tècnica per a desenvolupar els accessos viaris i ferroviaris.
L’oficina, amb seu al Port, seria l’encarregada de definir les actuacions, fer una proposta concreta de calendari i dirigir les obres.

El Port de Barcelona proposa crear una Oficina Tècnica per a desenvolupar els accessos viaris i ferroviaris
El Port de Barcelona ha proposat al Ministeri de Foment crear una Oficina Tècnica per tal de desenvolupar els nous accessos viaris i ferroviaris al recinte portuari, una condició que inclouria el Protocol de Col·laboració per a l’Impuls i Consecució dels Nous Accessos Sud, Viari i Ferroviari, al Port de Barcelona, que tenen previst signar el Ministeri de Foment, l’ADIF, Puertos del Estado, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la pròpia Autoritat Portuària de Barcelona. L’oficina, que s’ubicaria a la seu del Port al World Trade Center de Barcelona, seria l’encarregada de dirigir els treballs tècnics de tots els projectes i les obres de construcció.
La presidenta del Port, Mercè Conesa, ha informat avui al Consell d’Administració d’aquesta proposta, que es considera clau per elaborar els plecs de les diferents licitacions, tramitar tots els aspectes administratius i coordinar l’execució del conjunt d’obres que integren els accessos viaris i ferroviaris. La proposta d’establir l’Oficina Tècnica també es va traslladar el passat 15 de febrer al secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Foment, José Javier Izquierdo. Cal destacar que hi ha un precedent en l’Oficina Tècnica que va desenvolupar les obres d’ampliació de l’Aeroport de Barcelona.
El màxim responsable de l’Oficina Tècnica seria nomenat pel Ministeri de Foment a proposta del Port de Barcelona. Foment també seria el responsable de configurar l’equip tècnic necessari per al funcionament de l’oficina, així com de la contractació dels serveis que es requereixin. Als 9 mesos de la seva creació, l’Oficina Tècnica hauria de tenir definits els treballs a desenvolupar i un calendari concret per a la seva execució.
Pel que fa al finançament, es proposa que el Ministeri de Foment aporti l’import de licitació de l’accés viari (autovia exclusiva per a mercaderies entre la Ronda Litoral i l’ampliació sud del Port) i els 42,2 milions d’euros contemplats al Conveni per regular les aportacions financeres per al desenvolupament de l’Accés Ferroviari Sud del Port, signat el 14 de juny de 2016 entre Foment, l’Adif, el Port, FGC i Puertos del Estado. El Port de Barcelona ha confirmat la seva voluntat d’assumir la resta del cost del projecte, tal com es concretarà al protocol de col·laboració pendent de signar entre les diferents entitats implicades.
El Club Natació Atlètic Barcelona inverteix 6,3 milions en les seves instal·lacions i prorroga 10 anys la seva concessió
El Port de Barcelona ha aprovat avui prorrogar en 10 anys la concessió del Club Natació Atlètic Barcelona (CNAB) a canvi d’un conjunt de inversions per valor de 6,3 milions d’euros.
Les obres inclouen: l’ampliació del gimnàs, la construcció de la piscina exterior i dels vestidors de la primera planta, una nova sala de ciclisme indoor i la reforma i ampliació de l’edifici (amb una nova zona d’aigües, vestidors per a grups escolars i per al personal, adequació de la sala de màquines i reforma de la piscina interior).
La concessió del CNAB va ser atorgada al març de 1993 per un termini de 30 anys.