Acords del Consell d’Administració del mes de juny

El Port de Barcelona entra a la societat Terminal Intermodal de Monzón amb un 10% de l’accionariat.

30 juny 2021
Imatge
En primer pla, instal·lacions de CLH al Port de Barcelona i al fons, moll de l'Energia, on es troba la concessió de MEPSA.
Caption
En primer pla, instal·lacions de CLH al Port de Barcelona i al fons, moll de l'Energia, on es troba la concessió de MEPSA.

El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui l’entrada de l’entitat a l’accionariat de la societat Terminal Intermodal Monzón (TIM). L’empresa gestiona dues terminals ferroviàries a Monzón (Osca), una dedicada al tràfic de contenidors i una altra al de sòlids a dojo, bàsicament dedicats a l’alimentació animal.

La terminal de contenidors de TIM acull des de fa anys desenes de serveis ferroviaris que la connecten amb el Port de Barcelona i que presten servei a la dinàmica indústria de la província d’Osca, en concret dels sectors químic i agroalimentari. En els primers cinc mesos d’enguany, la terminal de contenidors ha gestionat més de 10.000 TEU amb origen o destí al Port de Barcelona, la qual cosa representa un increment superior al 100% respecte a les xifres del 2020. Es tracta d’una de les terminals intermodals de tot el nord-est peninsular que ha experimentat uns creixements de tràfic més pronunciats els darrers anys.

Pel que fa a la terminal de sòlids a dojo (AgroTIM), gestiona tràfics ferroviaris de cereals que es descarreguen als ports de Barcelona i Tarragona.

El Port de Barcelona disposarà d’un 10% de les accions de la societat, de la qual n’és accionista majoritària l’empresa aragonesa SAMCA i on també té participació l’empresa Logirail. El Port de Tarragona també s’incorporarà a l’accionariat de la terminal amb un 5%.

El Port de Barcelona prorroga les concessions de MEPSA i CLH

El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat ampliar les concessions que MEPSA i CLH tenen en terrenys portuaris. En el cas de Muelles y Espacios Portuarios (MEPSA), amb la pròrroga d’11 anys, 7 mesos i 6 dies aprovada avui la concessió finalitzarà el 27 de febrer de l’any 2047. La societat Muelles y Espacios Portuarios S.L.U., que explota un parc de terminals portuàries al moll de l’Energia, havia sol·licitat una pròrroga de la seva concessió, que va iniciar-se l’any 2000 i havia de finalitzar el juliol del 2035. Aquesta pròrroga d’11 anys es concedeix a canvi d’una aportació econòmica al Fondo Financiero de Accesibilidad Terrestre Portuaria.

Pel que fa a la Compañía Logística de Hidrocarburos, S.A. (CLH), el Consell d’Administració ha aprovat una pròrroga de 14 anys de la concessió que aquesta empresa té a la zona de Can Tunis i que, amb aquesta modificació, finalitzarà el desembre del 2041. Amb la pròrroga de la concessió, CLH s’ha compromès a realitzar actuacions destinades, principalment, a millorar l’eficiència energètica de la terminal i a fer les seves instal·lacions més sostenibles des d’un punt de vista mediambiental.