Pla estratègic: sostenibilitat econòmica
El vídeo és un informe corporatiu i institucional enfocat en les iniciatives de sostenibilitat econòmica dins del IV Pla Estratègic del Port de Barcelona. Comença amb una presa aèria d'un vaixell portacontenidors navegant amb el títol sobreimprès "IV Pla Estratègic del Port de Barcelona: Sostenibilitat Econòmica". Al llarg del metratge, es mostren operacions de càrrega d'automòbils en trens i vaixells ro-ro, combois ferroviaris recorrent la xarxa logística, magatzems automatitzats de distribució, controls d'accés automatitzats amb el sistema Port Community System, reunions de treball en oficines i la intervenció de Nekane Azpiazu (Responsable d'duanes, Import/Export de Decathlon Espanya). Així mateix, s'observen vehicles mecànics en tallers, infraestructures de telecomunicacions 5G i intel·ligència artificial, mapes satel·litals de l'àrea metropolitana i del moll Catalunya, vaixells tanc de productes energètics i creuers al pont mòbil de la Porta de la Mar. Durant la presentació, es detallen les següents línies estratègiques i infografies sobreimpreses a la pantalla:
- Objectiu Estratègic 2025: 70.000 milions d'euros en comerç exterior.
- Port Community System, optimitzant la gestió i digitalització d'accessos portuaris.
- Diversifiquem el negoci portuari, impulsant llocs de treball de qualitat i una nova concessió d'automoció al moll Prínceps d'Espanya amb el pla de desenvolupament de Port Centric Logistics.
- Diferenciem l'oferta de serveis, desplegant la xarxa 5G a tot el port, automatització de processos i el pla de telecomunicacions.
- Atraiem activitat logística, activant sòl logístic a la primera corona metropolitana i creant el nou parc logístic de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat amb més de 100 hectàrees.
- Desenvolupem infraestructures per generar valor, planificant el nou moll Catalunya per concentrar el tràfic de contenidors a la zona sud.
- Nous amarres per a productes energètics, millorant l'eficiència i la sostenibilitat.
- Ampliació del moll Adossat, agrupant l'activitat de creuers i optimitzant la mobilitat. El vídeo conclou amb la intervenció final de Nekane Azpiazu afirmant que "Un port competitiu és un futur millor per a tothom", seguit del lema "Un futur millor per a tothom" i la pantalla oficial amb el logotip del Port de Barcelona.