Proposta de projecte
2014-EU-TM-0206-S
Número d'acord
INEA/CEF/TRAN/M2014/1034312
Data d'inici / data de fi
/
Estat
En execució
Costos de subvenció totals
42.977.435 €
Finançament de TEN-T
50%
Contribució de TENT-T
21.488.717,50 €
Finançament APB
335.000 €

Líder del projecte

Socis del projecte

Estats involucrats

El projecte

Projecte centrat a validar el concepte de gestió del trànsit marítim (STM - sea traffic management, en anglès) definit i elaborat dins del projecte Monalisa 2.0 (TEN-T núm. 2012-EU-21007-S).

 

Col·laboració europea

L'STM pretén superar els reptes presents en la comunicació i l'intercanvi d'informació entre les persones i entitats en la indústria del transport marítim, i aportar-hi un important valor afegit. El projecte es duu a terme en consorci, i comprèn un gran nombre d'organitzacions reconegudes, com els principals fabricants d'equips de navegació, autoritats públiques o entitats acadèmiques, en un total de 12 països europeus.

 

Objectius del projecte

  • Digitalitzar la informació del transport marítim i facilitar-ne l'intercanvi.
  • Aconseguir un grau més alt d'integració en el transport marítim.
  • Establir les bases per a un desenvolupament i implantació posteriors del sea traffic management (gestió del trànsit marítim).

 

Resultats esperats

  • Establir un model cooperatiu i coordinat d'intercanvi de dades en línia amb el modus operandi i la cultura del transport europeus.
  • Crear un marc comú i estandarditzat d'intercanvi d'informació per als agents de l'àmbit marítim.
  • Millorar la seguretat, la sostenibilitat i l'eficiència operacional en el transport marítim.
  • Establir les bases per al desenvolupament de polítiques, així com per a la investigació i el desenvolupament posteriors del sea traffic management.

 

Validació dels resultats

A través del Projecte de Validació de l'STM es posaran en pràctica els resultats obtinguts a Monalisa 2.0, a través de bancs de proves a gran escala per a la gestió del trànsit marítim a la regió nòrdica i al mar Mediterrani. Es provaran i es validaran la gestió del viatge, la gestió de la circulació i la port collaborative decision making, i es desenvoluparà l'estructura de la informació per a l'intercanvi de dades.

L'acció perfeccionarà i desenvoluparà les anàlisis existents dels efectes sobre els contractes de noliejament, els aspectes legals i de responsabilitat, els aspectes operatius com la facilitat d'ús i la protecció cibernètica, i oferirà una anàlisi de cost-benefici amb propostes de negoci convincents per a les parts interessades. El projecte Sea Traffic Management dona suport fermament al desenvolupament de la navegació electrònica.

Participació de l'Autoritat Portuària de Barcelona

El Port de Barcelona participa en el projecte adaptant els sistemes de la seva torre de control, per poder treballar amb Port CDM (port collaborative decision making) i disposar d'un centre de control marítim que permeti gestionar i mantenir actualitzat el volum d'informació digital.