L’Hermitage de Toyo Ito incrementarà l’atractiu arquitectònic del front portuari de Barcelona
Mercè Conesa ha informat a l’arquitecte japonès que “l’Ajuntament de Barcelona està treballant en la fase d’estudi” del projecte museístic.

L’edifici que l’internacionalment reconegut arquitecte japonès Toyo Ito ha ideat per acollir el Museu Hermitage a Barcelona, que estaria ubicat a la Nova Bocana del Port de Barcelona, “sumarà qualitat a l’arquitectura de la zona portuària”. Així ho ha assegurat aquest matí la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, durant la reunió celebrada a Tòquio amb l’arquitecte Toyo Ito a la seu de la seva firma Toyo Ito & Associates Architects. La presidenta del Port de Barcelona, acompanyada pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; pel director del Port Vell, Joan Colldecarrera, i pel representant de la firma d’enginyeria Idom, Josep Ribera, ha assegurat a Toyo Ito que el projecte de l’Hermitage “és molt important per al Port”.
Mercè Conesa ha explicat al famós arquitecte japonès en quin punt de la seva tramitació es troba el projecte museístic. El passat mes de juny, el Port de Barcelona va rebre la sol·licitud per atorgar en concessió, en favor de la societat Museu Hermitage Barcelona, SL, la parcel·la on s’ha de construir l’edifici per acollir el museu Hermitage, a la Nova Bocana. I ara “l’Ajuntament de Barcelona està treballant en la seva fase d’estudi”, ha informat Mercè Conesa a Toyo Ito.
Damià Calvet ha reforçat les paraules de la presidenta del Port assegurant que “Barcelona és una ciutat que estima l’arquitectura i estem molt contents de que sigui vostè qui faci aquest projecte”. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha posat com a exemple d’èxit l’edifici de Fira de Barcelona a la Gran Via, projectat en el seu dia per Toyo Ito i que ha esdevingut “una porta d’entrada a la ciutat icònica”. En opinió de Damià Calvet, Barcelona “necessita projectes que dinamitzin la vida cultural” i el futur Museu de l’Hermitage és, sens dubte, un d’aquests projectes.
L’arquitecte japonès ha mostrat la seva satisfacció per poder desenvolupar projectes a Barcelona, ciutat que “és la meva preferida. Tant, que m’agradaria viure-hi”. I ha assegurat que els barcelonins “comprenen l’arquitectura més que en altres llocs”. El reconegut arquitecte ha expressat el seu desig de que l’Hermitage es faci realitat i, convertit en lloc “simbòlic del Port, obri un nou espai d’oci per als barcelonins”.
Reunió amb ANA
La presidenta del Port de Barcelona ha acompanyat el conseller de Territori i Sostenibilitat i la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, juntament amb el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavin, a una reunió amb la companyia aèria japonesa ANA. Karuo Konishi, director de Planificació de Xarxes de l’aerolínia, i Mitsuo Tomita, vice-president sènior de Marketing, han estat els encarregats de rebre a la delegació catalana a la seu d’ANA a Tòquio.
Durant la reunió, Damià Calvet ha traslladat als executius d’ANA l’interès del Govern català per tenir una connexió aèria directa entre Barcelona i Tòquio. Calvet ha explicat que el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) fa molt de temps que hi treballa i “les xifres demostren la viabilitat d’aquest vol”. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha facilitat als representants d’ANA dades sobre el moviment de mercaderies a l’Aeroport d’El Prat, que ara mou anualment prop de 180 milions de kilograms de càrrega. Damià Calvet també ha recordat la importància que tenen per a l’aeroport els creueristes que van a Barcelona a iniciar el seu creuer i ha apuntat als representants d’ANA que un vol directe amb Tòquio suposaria una bona oportunitat per a millorar el servei que es dona a aquest tipus de passatge.
Karuo Konishi i Mitsuo Tomita s’han mostrat d’acord en que l’entrada en funcionament d’una connexió directa entre els aeroports de Barcelona i Tòquio suposaria una bona oportunitat per incrementar el número de persones que volen entre ambdues ciutats, tant per turisme com per negocis.
Les reunions amb Toyo Ito & Associates Architects i ANA han posat fi a la Missió Empresarial del Port de Barcelona al Japó, que ha tancat amb la celebració d’unes 150 reunions bilaterals entre empreses, a banda de les trobades de caràcter institucional que s’han mantingut al llarg d’aquesta setmana. Alguns d’aquests nombrosos contactes entre empreses catalanes i japoneses per generar noves oportunitats de negoci podrien començar a fructificar en les properes setmanes. Tal i com es va anunciar ahir, en el sopar de cloenda del viatge, la Missió Empresarial del Port de Barcelona de l’any 2020 tindrà com a destí Tailàndia.