La solidaritat de la Comunitat Portuària permet doblar la contribució al Contenidor Solidari
Gràcies a la implicació dels col·laboradors s’han recollit més de 3.000 quilos d’aliments i gairebé 10.000 productes d’higiene i neteja.

La catorzena edició del Nadal Solidari al Port de Barcelona, que s’ha celebrat entre el 10 i el 15 de desembre, ha recaptat enguany més de 3.000 quilos d’aliments i gairebé 10.000 unitats de productes d’higiene entre els treballadors, empreses i entitats de la Comunitat Portuària. La tipologia dels productes recollits i el seu valor –que han superat els de la campanya de 2018– han donat resposta a les necessitats prioritàries de les entitats receptores, la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona i la Fundació IReS.
Tot aquest material ha omplert el contenidor solidari que el Port de Barcelona ha cedit per a la campanya. Aquest any, per primera vegada, algunes empreses i entitats han designat un grup de col·laboradors per impulsar aquesta iniciativa solidària dins i fora de la seva empresa i participar en la logística del Nadal Solidari. Gràcies a la seva col·laboració i implicació, s’han superat les expectatives i s’han doblat les xifres de productes recollits en l’última edició.
El tancament del contenidor s’ha efectuat aquesta setmana a les instal·lacions d’APM Terminals Barcelona en un acte que va comptar amb la participació de la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa; la directora de Relacions Institucionals i Comunicació, Núria Burguera; l’adjunt a Direcció General i Desenvolupament Corporatiu, Pedro Arellano; el director d’APM Terminals Barcelona, Narcís Pavón, i el director de Relacions Institucionals, Carlos Larrañaga; la directora adjunta de la Fundació IReS, Laura Esquivel; la presidenta de la Fundació Banc dels Aliments, Roser Brutau, i el cap de Logística, Oriol Dolader; i la coordinadora del Departament d’Integració Socio-Laboral de la Fundació CARES, Lourdes Giménez, entre d’altres representants de les entitats citades i alguns dels col·laboradors de les empreses participants.
Els aliments recaptats s’han enviat a la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, que s’encarregarà de distribuir-los entre entitats benèfiques sense afany de lucre. Els productes d’higiene personal s’han destinat a la Fundació IReS, que els distribuirà entre entitats d’acció social per fer-los arribar a persones en risc d’exclusió.
La campanya, coordinada pel Port de Barcelona, ha estat possible també gràcies a la col·laboració d’APM Terminals, que ha cedit l’espai per a ubicar el contenidor solidari i ha realitzat accions de comunicació i logística; la Fundació CARES, que ha aportat el personal encarregat d’organitzar la logística de la recollida; Butransa, empresa encarregada dels desplaçaments del contenidor; les associacions professionals de la Comunitat Portuària de Barcelona (consignataris, transitaris, estibadors, concessionaris, transportistes, agents de duana, etc.) que han contribuït en la difusió entre els seus associats i col·legiats; i la ZAL Port, ESTIBARNA-SAGEP i el WTCB, que han realitzat accions de comunicació entre els seus membres i empreses.
Les persones i organitzacions implicades en aquesta iniciativa agraeixen molt sincerament la contribució de tots els qui han fet possible la campanya Nadal Solidari 2019 al Port de Barcelona.