La recerca de solucions sostenibles per aportar prosperitat a la comunitat marca l’inici de la segona edició de l’Smart Ports: Piers of the Future

El Port de Barcelona és l’encarregat de liderar aquesta iniciativa, on hi col·laboren alguns dels ports més innovadors del món: Anvers, Busan, Hamburg, Los Angeles, Montreal i Rotterdam.

Per a Mercè Conesa, Smart Ports “és una gran oportunitat per a compartir experiències i obrir nous camins de col·laboració internacional en l’àmbit de la innovació tecnològica, la digitalització i la ciberseguretat”.

17 novembre 2020
Imatge
Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona, durant l'acte d'inauguració de la segona edició de l'Smart Ports: Piers of the Future.
Caption
Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona, durant l'acte d'inauguració de la segona edició de l'Smart Ports: Piers of the Future.

Avui dimarts, 17 de novembre, s’ha celebrat l’acte d’inauguració de la segona edició d’Smart Ports: Piers of the Future, una iniciativa del Port de Barcelona en què es mostren al món els avenços en digitalització i sostenibilitat dels ports. L’inici de la segona edició d’aquesta fira internacional ha estat marcada per la voluntat dels participants en la recerca de solucions sostenibles per aportar prosperitat a la comunitat.

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha estat l’encarregada de donar el tret de sortida a aquest esdeveniment, que compta amb la col·laboració d’alguns dels ports més rellevants en l’àmbit de la innovació -Anvers, Busan, Hamburg, Los Angeles, Montreal i Rotterdam- i que es desenvolupa en el marc de l’Smart City Expo World Congress. Conesa ha volgut agrair el suport de la resta de ports i ha destacat la importància de crear un futur millor per a les ciutats i els seus ciutadans a través de la innovació social, l’establiment d’associacions i la identificació d’oportunitats de negoci.

Per a la presidenta del Port de Barcelona, l’Smart Ports és “una gran oportunitat per a compartir experiències, parlar de bones pràctiques i obrir nous camins de col·laboració internacional en la digitalització, la ciberseguretat i la innovació tecnològica. Tots ells, grans pilars per poder avançar i generar riquesa per a la comunitat. Gràcies a la innovació i les noves tecnologies, podrem ser més eficients, més sostenibles i més competitius”.

Posteriorment, en la sessió d’obertura, han intervingut Santiago Garcia-Milà, subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona i president de la IAPH; Jens Meier, CEO del Port d'Hamburg; i Gene Seroka, director executiu del Port de Los Angeles.

Garcia-Milà ha posat de manifest la necessitat de treballar plegats ciutats i ports per a reduir les emissions contaminants i fer un món més sostenible. Segons el subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, “les ciutats intel·ligents necessiten els ports intel·ligents i a la inversa. Per això, hem de treballar junts per donar prosperitat a la comunitat. El futur està canviant i la innovació tecnològica i la digitalització permetran aquestes millores en la societat, en l’economia i en el medi ambient”.

Enguany, a causa de la situació actual de pandèmia, tant Smart Ports: Piers of the Future com Smart City Expo World Congress són en format virtual. El congrés impulsat pel Port de Barcelona, que aquest any se celebra amb el lema ‘Thinking Ahead, Globally’, ha desenvolupat la seva pròpia plataforma 100% online amb la qual es pot seguir l'esdeveniment en streaming.

Els periodistes que vulguin seguir les emissions de l’Smart Ports: Piers of the Future  ho poden fer a través del següent link: https://www.smartports.tv/.