El Port de Barcelona promou un acord amb la indústria de creuers per evitar el subministrament d’aigua als vaixells en situació d’emergència per sequera

El Port està impulsant la signatura d’un acord per tal que, a partir de la declaració de la fase d’emergència per sequera, els vaixells s’aprovisionin d’aigua a Barcelona únicament en cas de no disposar d’altres alternatives.

Els creuers representen únicament el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona ja que la majoria en són autosuficients.

23 gener 2024
Imatge
Creuers atracats al moll Adossat.
Caption
Creuers atracats al moll Adossat.

El Port de Barcelona està impulsant la signatura d’un acord amb les diferents companyies de creuers que operen a Barcelona per tal que a partir de la declaració de la fase d’emergència per sequera per part del Govern de la Generalitat de Catalunya els vaixells s’aprovisionin d’aigua al port de la capital catalana únicament en cas d’extrema necessitat. 

Així doncs, i sense perjudici de les indicacions que el Govern de Catalunya pugui determinar en el futur, el Port de Barcelona només proveiria d’aigua aquelles embarcacions que acreditin no disposar d’alternatives viables de subministrament. Es tracta d’una mesura impulsada des del Port de Barcelona i el conjunt de la seva Comunitat Portuària, que mostra la seva sensibilitat cap a les mesures d’estalvi recomanades per les institucions competents i que suposa “una autoregulació que ens permet reduir els nostres consums”, explica Lluís Salvadó, president del Port de Barcelona. 

El sector creuerístic és un dels que ha reduït de forma més significativa la captació d’aigua al Port de Barcelona en els darrers anys com a conseqüència, fonamentalment, de la incorporació de sistemes de potabilització en la majoria d’embarcacions, fet que els permet generar la seva propia aigua. Així, al ser autosuficients, la majoria de les escales dels creuers no utilitza el servei d’aiguada durant la seva estada al Port de Barcelona. 

El resultat d’aquesta autosuficiència és que els creuers van representar únicament el 0,09% del consum d’aigua de la ciutat de Barcelona a l’any 2022. 

Conscients que les embarcacions disposen d’alternatives de subministrament en altres ports de les seves rutes, “des del Port de Barcelona hem decidit apel·lar a la sensibilitat de les companyies de creuers per evitar al màxim el subministrament d’aigua al Port, tot recordant que el subministrament d’aigua als vaixells és un dels serveis comercials contemplats al Capítol V (Serveis comercials) del Títol VI (Prestació de Serveis) del Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant i que aquesta Llei determina que els ports estan obligats a proporcionar aigua a tots els vaixells que ho sol·licitin”, afegeix Lluís Salvadó.