El Port de Barcelona presenta els seus serveis intermodals a la fira SiTL de París
La delegació catalana posarà l’èmfasi en el desenvolupament de cadenes logístiques innovadores i sostenibles.

El Port de Barcelona està present un any més en la fira SITL -Semaine de l’innovation, Transport & Logistique-, una de les principals fires del transport i la logística d’Europa que se celebra a París del 26 al 28 de març. La delegació del Port, que en la present edició està ubicada a l’estand de l’associació Groupement National du Transport Combiné (GNTC)–estand N25, de la qual el Port de Barcelona n’és membre des del 2011, està formada pel seu cap d’Estratègia, Jordi Torrent; i les delegades del Port a França, Claire Perez i Nathalie Thomas.
El SiTL, que preveu en l’edició d’enguany superar els 30.000 visitants i 530 expositors, i que acollirà més de 100 conferències, ha introduït el terme “innovació” en el seu nom amb l’objectiu de reflectir que aquest s’ha convertit actualment en el principal factor de creixement i de competitivitat del sector del transport i la logística.
El Port es presenta com a porta sud d’Europa pels importadors i exportadors -gràcies a la seva oferta de línies regulars directes amb els principals ports del món- i com a hub de distribució mediterrani, gràcies a la seva completa oferta de serveis marítims, tant de línies regulars de contenidors com de les denominades Autopistes del Mar amb Itàlia i el Nord d’Àfrica. Enguany, a més, vol posar l’èmfasi precisament en el seu impuls a la innovació i la transformació tecnològica i en el desenvolupament xarxes de transport sostenibles.
L’aposta decidida pel desenvolupament de cadenes logístiques basades en solucions intermodals eficients i competitives està donant resultats i avui el Port de Barcelona presenta una oferta única de serveis marítims regulars, transport terrestre i serveis ferroviaris amb els grans mercats de la Península Ibèrica i d’Europa.
En aquest sentit, el proper dijous, 28 de març, el cap d’Estratègia del Port de Barcelona presentarà en la taula rodona “El ferrocarril, l’esglaó innovador de la cadena logística” -programada dins de la Jornada Europea del Transport Ferroviari- l’estratègia intermodal que la infraestructura catalana ha estat implantant durant els darrers 15 anys, que ha situat la seva quota ferroviària de transport de contenidors en el 13,3% durant l’any passat, un cas únic entre els ports de l’entorn.