El Port de Barcelona presenta els seus serveis intermodals en la VIII Trobada Empresarial Hispano-Marroquina
La combinació de transport marítim de curta distància, carretera i ferrocarril situa a Barcelona com l’opció més sostenible i competitiva per connectar el Marroc amb els mercats europeus.

El Port de Barcelona participa en la VIII Trobada Empresarial Hispano-Marroquina del sector Marítim, Transport i Logística, que s’està celebrant en la ciutat de Tànger els dies 27 i 28 de novembre. La trobada, organitzada per la Cambra Oficial de Comerç d’Espanya a Tànger, té l’objectiu de fomentar la cooperació entre empreses i organismes espanyols i marroquins i potenciar el comerç i la logística entre ambdós països.
El Port de Barcelona ha estat representat per la commercial manager, Ana Arévalo, que ha participat en la taula rodona dedicada a la façana mediterrània juntament amb els responsables dels serveis marítims regulars entre Barcelona i Tànger: Sebastiano Cirnigliaro, director de Comptes de Grimaldi Logistica España; i Massimo Scalia, delegat al Marroc de Grandi Navi Veloci, entre d’altres.
En la seva intervenció, Ana Arévalo ha explicat als importadors i exportadors i als operadors logístics marroquins els avantatges que els ofereixen els serveis de transport marítim de curta distància entre els ports marroquins i Barcelona i la completa oferta de serveis logístics i la connectivitat terrestre que existeix actualment a Barcelona.
Infraestructures adequades
El Port de Barcelona, que disposa d’infraestructures específiques pel tràfic de short sea shipping (SSS), presenta una completa oferta de serveis marítims regulars amb els principals ports del Marroc (Tànger i Nador), així com també Algèria (Oran, Mostaganem i Alger) i Tunísia (Tunis), que li permeten situar-se com un pont intermodal eficient, fiable i competitiu entre l’Àfrica i Europa. L’explicació de la commercial manager ha estat refermada per la presència en la taula rodona dels representants de les navilieres, Grandi Navi Veloci i Grimaldi Logistica España, que operen les línies regulars amb el port de Tànger i que han corroborat davant dels empresaris magribins la seva aposta pel mercat marroquí.
L’opció intermodal que passa pel Port de Barcelona, combinant vaixell, carretera i/o ferrocarril, és la més sostenible i competitiva pels importadors i exportadors marroquins ja que ofereix un substancial estalvi en temps i costos respecte de la ruta terrestre convencional, alhora que és mediambientalment més sostenible, ja que redueix significativament les emissions de CO2 i gasos contaminants.
En aquest sentit, la commercial manager ha destacat el servei que ofereix VIIA, l’empresa logística que opera l’autopista ferroviària Barcelona-Bettembourg amb els cinc serveis setmanals en cada sentit i que completa l’oferta de connectivitat intermodal entre el Marroc i el nord d’Europa a través de Barcelona.
Solucions innovadores
El Port de Barcelona està desenvolupant eines per esdevenir una infraestructura sostenible -econòmica, social i mediambiental- i oferir al mateix temps serveis competitius que responguin a les necessitats dels seus clients. Per això, la infraestructura catalana aposta per esdevenir smart port i des de fa temps treballa amb uns sistemes d’informació geogràfics d’analítica de dades i de gestió portuària molt avançats que recullen informació i automatitzen processos amb l’objectiu d’integrar les infraestructures físiques i tecnològiques que permetin compartir dades en temps real.
En aquest sentit, destaca el compromís del Port per garantir el desenvolupament sostenible de l’activitat portuària a través de diversos projectes com: l’electrificació de molls que permetrà als vaixells connectar-se a la xarxa elèctrica durant la seva estada a port i reduir l’emissió de gasos contaminats; i l’aposta ferma de la infraestructura catalana pels combustibles més sostenibles de propulsió per a vaixells com és el Gas Natural Liquat (GNL).
D’aquesta manera, Ana Arévalo ha recordat als empresaris marroquins que el Port de Barcelona està afavorint la implantació de solucions innovadores per donar respostes als reptes que s’estan plantejant el l’àmbit portuari i del comerç internacional.
