El Port de Barcelona presenta els seus serveis a Fruit Logistica Berlin i SITL Paris

L’oferta multimodal de Barcelona la situa com l’opció més sostenible i competitiva per a importadors, exportadors i operadors logístics.

Després de la seva participació en Intermodal Sao Paulo, el Port es posiciona com a porta sud a Europa i hub logístic euromediterrani pels productes frescos.

06 abril 2022
Imatge
La delegación del Port de Barcelona desplazada a Fruit Logistica.
Caption
La delegación del Port de Barcelona desplazada a Fruit Logistica.

El Port de Barcelona està desenvolupant aquesta setmana una intensa activitat de promoció amb la participació en dues de les fires del transport i la logística més importants d’Europa: Fruit Logistica, que se celebra entre el 5 i el 7 d’abril a Berlin; i el SITL, que se celebra entre el 5 i el 8 del mateix mes a Paris.

Tot i la coincidència de dates, el Port està present en les dues fires amb un estand i hi ha traslladat una important delegació. En el cas de Fruit Logistica, on el port té un estand propi (D15 hall 26) i un estand en l’espai de Puertos del Estado (Hall 25, A41), la delegació està encapçalada pel president del Port de Barcelona, Damià Calvet; la subdirectora general de Comercial i Màrqueting, Carla Salvadó; i el Head of Container Division, Carles Mayol, entre d’altres directius.

A la Setmana de la Innovació del Transport i la Logística-SITL, on el port comparteix estand amb l’operador intermodal Synergy-Hutchison Logistics (Hall 6, E55) hi assisteixen la subdirectora general de Comercial i Màrqueting del Port de Barcelona, Carla Salvadó; el Commercial Manager, Lluís París; i les representants del Port a França, Nathalie Thomas i Claire Pérez. En el cicle de conferències programades en el marc del SITL, el dijous 7 d’abril Lluís París oferirà la conferència “Decarbonisation of Shipping: Innovating to Ensure Supply Chain Continuity”.

Com va fer en la fira Intermodal Sao Paulo, celebrada fa dues setmanes, la delegació del Port desplaçada a Berlín està mantenint nombroses reunions amb responsables de les empreses importadores i exportadores del sector hortofructícola, així com de transitaris i navilieres implicats en el transport i la logística d’aquest tipus de productes. L’objectiu és donar a conèixer la completa oferta de connectivitat, infraestructures i serveis del Port de Barcelona que el situen com el principal hub euromediterrani pels tràfics a temperatura controlada.

Destaca l’excel·lent connectivitat amb els principals ports emissors i receptors de productes frescos, amb uns transit time altament competitius amb Iberoamèrica i Àsia i uns serveis diaris de short sea shipping (SSS) amb els països de la ribera mediterrània.

En l’àmbit terrestre, les terminals de contenidors del Port -BEST i APM Terminals Barcelona-, així com la terminal multipropòsit Port Nou també han apostat per oferir els millors serveis a aquest segment de tràfic. El Port disposa actualment de més de 3.500 connexions permanents per a contenidors reefer, fet que el que situa com a líder de la Mediterrània pel tràfic refrigerat. Aquestes infraestructures es completen amb els serveis logístics i intermodals específics per aquestes mercaderies, un exemple dels quals és el servei ferroviari per a contenidors a temperatura controlada Canal Frío, que connecta diàriament Saragossa i Barcelona.

La delegació del Port de Barcelona desplaçada a París també està mantenint durant aquests dies nombroses reunions amb els responsables del sector logístic i del transport que estan participant en el SITL, donant una especial atenció a les necessitats del mercat francès i europeu. A més de l’oferta de línies regulars interoceàniques i de short sea shipping, el Port ofereix serveis intermodals altament fiables i competitius amb els principals centres de distribució continentals.

Les xarxes multimodals entre els mercats europeus i asiàtics que passen pel Port de Barcelona s’han consolidat com l’opció més sostenible i competitiva per a importadors, exportadors i operadors logístics, ja que redueixen sensiblement els dies de navegació respecte als ports del nord del continent. A més, la ferma aposta del Port de connectar per ferrocarril amb els seus principals hinterlands -un 15,5% dels contenidors terrestres van entrar o sortir del port en tren durant el 2021- situen les cadenes logístiques que passen pel Port de Barcelona entre les opcions de transport més eficients i amb un menor impacte ambiental.