El Port de Barcelona presenta els seus serveis com a hub mediterrani a la 16a Sino Conference
Una delegació catalana, que inclou empreses de la Comunitat Portuària, participen en la principal trobada anual dels transitaris asiàtics, que es celebra a Hong Kong.

Una delegació del Port de Barcelona integrada pel seu commercial manager, Lluís Paris; el sales manager Carles Mayol; i el delegat del Port a la Xina, Joan Dedéu, participa en la 16a edició de la Sino-International Freight Forwarders Conference, que se celebra a Hong Kong del 4 al 7 de novembre.
La Sino Conference 2019, que organitza anualment la WCA Family of Logistic Networks (WCAF) amb la col·laboració de la China International Freight Forwarders Association (CIFA), és la principal trobada mundial de transitaris de la Xina i de l’Àsia. El Port de Barcelona és, des del 2008, patrocinador oficial d’aquesta conferència, fet que el situa com a únic port de la Mediterrània i d’Europa convidat als esdeveniments que organitza la WCAF i que ha facilitat que Barcelona hagi estat un dels punts de trobada d’aquesta xarxa mundial de transitaris.
De fet, el passat mes de juny es va celebrar a la capital catalana la 3a edició de la Sino European International Freight Forwarders Conference, reunió on van participar 350 transitaris de més de 80 països.
Fruit de l’acord signat entre el Port de Barcelona –que té estand propi a la conferència–, l’Associació de Transitaris Internacionals de Barcelona (ATEIA-OLTRA), CIFA i WCAF, gairebé una desena d’empreses transitàries catalanes assisteixen a la trobada.
Xina, mercat estratègic per al Port
Xina és el principal soci comercial del Port de Barcelona, és l’origen o destinació del 23% dels contenidors que canalitza: el 42% de les importacions procedeixen de la Xina i el 10% de les exportacions tenen la Xina com a destinació final. Per aquest motiu, té especial importància la presencia de la delegació catalana a la Sino Conference 2019, on els seus integrants mantindran nombroses entrevistes orientades a establir relacions amb nous transitaris i consolidar els acords amb els agents actuals.
Els representants del Port de Barcelona, per la seva banda, donaran a conèixer les fortaleses de la infraestructura catalana com a hub europeu i del Mediterrani: fàcil accés a un mercat de més de 400 milions de consumidors; un transit time més curt, de només 24 dies, entre la Xina i Europa respecte als ports del nord d’Europa; i un estalvi de fins al 15% dels costos de distribució i del 20% en la petjada de carboni en les cadenes logístiques.
El Port de Barcelona també presentarà els seus serveis i la seva connectivitat fiable, eficient i competitiva amb els països de les ribes nord i sud de la Mediterrània, amb serveis feeder i de short sea shipping (SSS), així com corredors ferroviaris consolidats i una potent oferta de transport per carretera que el connecta amb els seus mercats europeus.
El Port visita la China International Import Expo
El sales manager del Port de Barcelona, Carles Mayol, i el delegat del Port a la Xina, Joan Dedéu, assistiran també a la fira China International Import Expo (CIIE) que se celebra del 5 al 9 de novembre a Shanghai.
La CIIE, promoguda pel president xinés, Xi Jinping, i patrocinada pel Ministeri de Comerç de la Xina, té l’objectiu de ser una plataforma per a la liberalització del comerç i l’obertura de l’economia xinesa al món i està especialment orientada a facilitar la importació de productes d’alt valor.
El Port de Barcelona, amb un estand propi al pavelló de Comerç de Serveis (Hall 1, estand 1C2-03), vol donar a conèixer el paper creixent que la instal·lació catalana està jugant com a hub de distribució euromediterrani, alhora que posa en valor la seva completa oferta de línies marítimes. Es tracta d’una bona oportunitat per posar en relleu la bona connectivitat entre la Xina i Barcelona i afavorir el mercat automobilístic, el de productes industrials i electrodomèstics, l’electrònica, la moda, els productes químics i plataformes de comerç electrònic.