El Port de Barcelona participa en la trobada anual de la Cambra de Comerç Europea a Vietnam i el Govern de Ho Chi Minh
S’ha debatut sobre la cooperació entre les empreses europees i la Duana de Ho Chi Minh en l’Acord de Lliure Comerç UE-Vietnam.

El Port de Barcelona ha participat en la trobada anual entre la Cambra de Comerç Europea a Vietnam (EuroCham) i el Govern de Ho Chi Minh (Vietnam), amb l’assistència de la representant del Port als països ASEAN, Luz Pérez. Es tracta d’un esdeveniment convocat per EuroCham, de la que el Port de Barcelona n’és membre, per debatre sobre la cooperació estratègica entre les empreses europees i el govern de Ho Chi Minh en la implementació de l’Acord de Lliure Comerç UE- Vietnam.
Durant l’esdeveniment s’ha posat de manifest com aquest acord pot ajudar a impulsar la recuperació econòmica i reconstruir les cadenes de subministrament després de la pandèmia.
Aquesta trobada es produeix després de l’entrada en vigor, l’1 d’agost, de l’Acord de Lliure Comerç UE- Vietnam, que ha permès eliminar el 70% dels aranzels sobre les mercaderies exportades pel país asiàtic a la UE i el 65% dels aranzels sobre les importacions procedents del continent europeu.